jahad_header (5)

پیش بینی برداشت 75 کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی خوزستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت زعفران از سطح ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای آذرماه آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان محمد حسنی نسب مدیر امور باغبانی سازمان بیان کرد: زعفران در شمال شرقی خوزستان و شهرستان‌های دزپارت، ایذه، اندیکا و باغملک کشت شده است.

وی میزان برداشت زعفران در سال گذشته را حدود ۷۰ کیلوگرم اعلام کرد: پیش بینی می شود از این میزان سطح کشت شده ۷۵ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

حسنی نسب تعداد بهره برداران زعفران در استان را ۷۰ نفر عنوان کرد و گفت: کشت زعفران برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم به همراه داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: محصول تولیدی عمدتا در بازار محلی و به گردشگران عرضه می‌شود.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های دولت از کشاورزانی که اقدام به کشت زعفران می‌کنند بیان کرد: مقرر شده تسهیلاتی برای تامین دستگاه‌های مکانیزاسیون مزارع زعفران به بهره برداران واگذار و اعتبار یارانه ای برای خرید پیاز زعفران به بهره برداران پرداخت شود.

لازم به ذکر است، استان خوزستان با دارا بودن یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است؛ از این میزان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی هستند و حدود ۳۰۰ هزار هکتار نیز در دسته اراضی دیم قرار دارند.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این نظر در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.