jahad_header (5)

پیشگیری از کاهش محصولات کشاورزی در کارون با سمپاشی به موقع97/10/26

پیشگیری از کاهش محصولات کشاورزی در کارون  با سمپاشی به موقع

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از شروع سمپاشی هوایی مزارع این شهرستان خبر داد.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: علف های هرز موجود در مزارع هرساله باعث ایجاد خسارت شدیدی به مزارع شده و کاهش عملکرد و کیفیت محصول را به همراه دارند.

ناصر حسین پور با بیان اینکه  با انجام سمپاشی به موقع تا ۳۵ درصد از کاهش محصول جلوگیری می شود افزود: باتوجه به اینکه رعایت برخی عوامل کنترلی از دست انسان خارج است بهترین شرایط کنترل علف هرز سمپاشی به موقع مزارع می باشد که باعث پایین نگه داشتن میزان علف های هرز و کاهش خسارت به محصول اصلی می شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت جوی و بارندگی های مکرر سال زراعی جاری ضرورت استفاده از سمپاشی هوایی جهت مبارزه با علف های هرز مزارع بیش از پیش مطرح می شود.

حسین پور اضافه کرد: از آنجا که در سال جاری به دلیل بارش های متناوب،  شرایط برای ورود تراکتور و سمپاش در زمین برای بسیاری از مزارع امکان پذیر نیست و از طرف دیگر با یکسان شدن تاریخ آبیاری اول (تاریخ کشت) اکثر مزارع در منطقه و در نتیجه مواجه شدن با رشد علف های هرز مبارزه صحیح و به هنگام مزارع قبل از اینکه علف هرز بر محصول غالب گردد (زمان طلایی مبارزه) بسیار مهم خواهد بود.

وی اظهار داشت:  از جمله مزایای سمپاشی هوایی،  مبارزه در سطح وسیع در مدت زمان کوتاه، کاهش مصرف آب تا ۷۰ درصد، سهولت در انجام فرایند سمپاشی و کاهش مصرف سم تا ۳۵ درصد، دقت بالا و پاشش یکنواخت و منظم سم ، عدم ورود ماشین آلات به درون مزرعه و جلوگیری از خسارت به محصول و مشکلات فشرده شدن خاک و حذف هزینه کارگری می باشد.

حسین پور با بیان اینکه سم پاشی هوایی از ۱۸ دی ماه شروع و همچنان ادامه دار تصریح نمود: در حال حاضر این عملیات در سطح ۱۳۲ هکتار از روستاهای طرفایه و فارسیات بزرگ انجام شده است.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.