jahad_header (5)

پیشگیری از تغییر کاربری اراضی مقدم بر سلب مالکیت96/12/26

 

پیشگیری از تغییر کاربری اراضی مقدم بر سلب مالکیت

مانور بزرگ مشترک  حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور یگان های حفاظت محیط زیست ،امور اراضی،  نیروی انتظامی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، اداره کل راه و شهرسازی و  جمعی از معاونین و مدیران کل سازمان مانور بزرگ مشترک حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

مدیر امور اراضی سازمان با بیان اینکه در سال جاری تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در سطح استان کاهش یافته است گفت: ایجاد شرایط مناسب جهت بهره برداری از اراضی، اولویت مدیریت امور اراضی می باشد.

وی ادامه داد: حفاظت از اراضی کشاورز، محیط زیست و انفال یک وظیفه عمومی است و اقدامات پیشگیرانه مقدم بر اقدامات سلبی می باشد

عبدالکاظم شاچری با بیان اینکه از سال آینده همه دریافتی ها و واریزی ها توسط شناسه پرداخت انجام می شود  افزود:  از ابتدای سال جاری ما به دنبال الکترونیکی کردن خدامت امور اراضی بودیم که بر اساس آن خدمات امور اراضی از جمله نوعیت ،  واگذاری زمین و ... جهت جلوگیری از تخلفات در اسرع وقت صورت می گیرد.

وی مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده در سال ۹۷ را حفظ حقوق متقابل مردم و دولت و سنددار شدن زارعین عنوان کرد و اظهار داشت: اکیپ های گشت نوروزی از ۲۹ اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات در سطح استان فعال هستند

مدیر کل منابع طبیعی نیز در این مانور گفت: متأسفانه با وجود پدیده ریزگرد در استان هنوز تخریب های اراضی کشاورزی و منابع ملی و بهره برداری بی رویه آب ادامه دارد.

احمد مطیعی با بیان اینکه تا خودمان تغییر نکنیم نمی توانیم جامعه را تغییر دهیم افزود: وظیفه اول ما اطلاع  رسانی و وظیفه دوم جلوگیری از تخریب ها می باشد

در ادامه خودروهای یگان های حفاظت محیط زیست، امور اراضی، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی به صورت نمادین در مناطقی از شهر به گشت زنی پرداختند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.