jahad_header (5)

سمپاشی 30 درصد نخیلات کارون علیه کنه تارتن

 

 سمپاشی ۳۰ درصد نخیلات کارون علیه کنه تارتن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از سم پاشی علیه آفت کنه تارتن در سطح ۳۰ درصد نخیلات کارون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از سم پاشی علیه آفت کنه تارتن در سطح ۳۰ درصد نخیلات کارون خبر داد و افزود : رصد و پایش نخیلات در شهرستان بطور مستمر انجام و مبارزه شیمیایی به موقع انجام شده است.

جبار حمادی افزود: همه ساله برای مقابله با کنه تارتن، که یک آفت مشترک در نخیلات است مبارزه شیمیایی با آفت کش های مناسب از جمله نيسورون وتتراديفون به میزان ٢ تا ۲.۵ لیتر در هزار  انجام می شود. 

وی اظهار داشت:  کنه تارتن معمولاً در نواحی گرمسیر، وجود دارد و به برگ‌های نخل‌ها آسیب می‌رساند و باعث کاهش عملکرد نخل و کیفیت میوه‌ها می شود.

حمادی تصریح کرد: برای سم‌پاشی نخیلات علیه کنه تارتن، ابتدا باید از نوع سم و دستورالعمل مناسب برای منطقه‌ اطلاع پیدا کرد و بهتر است با متخصصان کشاورزی یا مشاوران محلی مرتبط با کشاورزی مشورت شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مراعات مواردی از جمله زمان سم پاشی، انتخاب آفت کش مناسب مهم است همچنین پس از سم‌پاشی، نخل‌های منطقه  به طور دوره‌ای بررسی می شود  تا از اثربخشی سم‌پاشی اطمینان حاصل شود و در صورت لزوم، دوباره سم‌پاشی تکرار شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.