jahad_header (5)

ایمنی دام های سبک شوشتر در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

ایمنی دام های سبک شوشتر در برابر  طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر گفت: بالغ بر ۲۵۰ هزار راس گوسفند و بز تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مرتضی مرادی سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر اظهار داشت: فاز واکسیناسیون بیماری آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک (گوسفند و بز) شهرستان شوشتر در حال انجام است.

مرادی افزود: بالغ بر ۲۵۰ هزار راس گوسفند و بز تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ تحت پوشش واکسیناسیون بر علیه این دو بیماری دامی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین بیان کرد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، جداسازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاکسازی و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر در پایان اظهار کرد: در کنار واکسیناسیون و ایمن سازی دام ها علیه بیماریهای واگیر دار دامی کارشناسان این اداره نسبت به آموزش های لازم به کلیه دامداران در خصوص آشنایی با بیماریهای دامی اقدام کرده و از دامداران درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت آن از جابه جایی دام خودداری کرده و اقدامات قرنطینه ای را اجرایی کنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.