jahad_header (5)

از برگزاری کلاس تا سمپاشی هوایی علیه ملخ های دریایی در هندیجان97/12/08

 

 

از برگزاری کلاس تا سمپاشی هوایی علیه ملخ های دریایی در هندیجان

عملیات کنترل زمینی و هوایی علیه ملخ دریایی در شهرستان هندیجان در حال انجام است.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با توجه به مشاهده ملخ های صحرایی در شهرستان از اواسط بهمن ماه سال جاری اکیپ های پایش و ردیابی جهت تعیین نقاط آلوده شروع به کار کردند.

کامبیز محسنی افزود:  طبق مشاهدات این اکیپ ها ملخ ها در فاز انفرادی بوده و در حال حاضر خسارت تغذیه چندانی وارد نکرده اند ولی با توجه به قابلیت بالای تخم گذاری و احتمال افزایش جمعیت، عملیات کنترل علیه ملخ ها به روش های زمینی و هوایی آغاز شده و تا کنون بیش از ۹۷۰ هکتار علیه ملخ ها مبارزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک فروند هواپیمای سمپاش در شهرستان به منظور کنترل ملخ های صحرایی در مناطق آلوده با وسعت بالا که سمپاشی زمینی پاسخگو نبود مستقر شد ادامه داد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و بارندگی ها امکان پرواز تا کنون میسر نشد و نخستین پرواز هواپیما ۴ اسفند صورت گرفت که تا کنون در ۱۵۰ هکتار از اراضی روستای دهنو هندیجان علیه ملخ ها سمپاشی صورت گرفته است.

 محسنی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی جهت بهره برداران به منظور آشنایی با این آفت خبر داد و اضافه کرد: در این کارگاه نحوه شناسایی این آفت ، لزوم  پایش و ردیابی مکرر آفت مزرعه و روش های کنترل این آفت برای بهره برداران شرح داده شد. 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.