اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.
معاونت توسعه مديريت و منابع انساني :
- راهبري، اجرا و نظارت بر برنامههاي مربوط به تحول ونوسازي اداري در سازمان جهاد كشاورزي استان در چارچوب سياستهاي مصوب .
- تعيين سياستها و خط مشيهاي مربوط به نحوه سازماندهي ساختار تشكيلاتي ، بهبود فرآيندها و روشهاي انجام كار ، جذب، نگهداري و بهسازي نيروي انساني در سازمان استان در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه .
- برنامه ريزي و نظارت جهت برآورد و تامين نيازهاي آموزشي كاركنان .
- نظارت بر تهيه و تنظيم و اجراي دستورالعملهاي لازم در مورد امور اداري، مالي، پرسنلي، رفاهي و تداركاتي در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه.
- انجام اقدامات مربوط به تنظيم ، نگهداري و رسيدگي به حسابها در سازمان استان براساس قوانين و مقررات ابلاغ شده.
- انجام امور مربوط به تعمير و نگهداري ساختمانها، تأسيسات و مخابرات سازمان استان و واحدهاي تابعه و وابسته .
- برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم بمنظور اداره و بهبود وضعيت رفاهي كاركنان و نظارت بر حسن انجام آن.
- بررسي مسائل و مشكلات و نياز هاي رفاهي خانواده معظم شهدا و ايثارگران و انجام اقدامات لازم درخصوص تامين حل مشكلات آنان .
- پيگيري اجراي مصوبات و بخشنامه هاي مربوط به امور ايثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا و تهيه گزارشات لازم جهت ارائه به مراجع ذيربط .
- گردآوري ، ثبت و حفاظت از آثار دوران دفاع مقدس در راستاي اشاعه فرهنگ ايثار و دفاع مقدس .
- انجام امور دبيرخانه اي مربوط به دريا فت ، ثبت ، رهگيري ، صدور و ارسال مكاتبات اداري .
- انجام اقدامات لازم در جهت استيفاء و حل و فصل مسائل و منافع حقوقي سازمان جهاد كشاورزي از طريق طرح ، تعقيب و دفاع از دعاوي سازمان ، حسب مورد در كليه مراحل رسيدگي و حكميت و ساير اقدامات قانوني.
گروه نوسازي و تحول اداري :
- انجام بررسيهاي لازم به منظور بهينه سازي ساختار، تركيب و توزيع نيروي انساني و ارائه پيشنهاد هاي لازم به معاون توسعه مديريت ومنابع انساني وكميسيون تحول اداري سازمان .
- انجام اقدامات لازم درخصوص استقرار مديريت فرآيندها و رفع نارسائيها ومشكلات مربوط به تجزيه وتحليل سيستم ها و فرآيندهاي انجام كار در سطح سازمان .
- برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم در جهت تامين و برگزاري دوره هاي آموزشي مورد نياز كاركنان سازمان در چارچوب سرفصل هاي تعيين شده .
- انجام اقدامات لازم در جهت استقرار مديريت كيفيت در سازمان و ارائه الگوهاي مناسب مديريت كيفيت براي واحدهاي مختلف .
- برنامه ريزي ، نظارت و راهبري طرح تكريم مردم وجلب رضايت ارباب رجوع درسطح سازمان.
- انجام امور دبيرخانه كميسيون تحول اداري سازمان و ارائه برنامه جامع تحول اداري بر مبناي پيشنهادي دريافتي از كميته هاي تخصصي زير نظر كميسيون تحول اداري و برآورد وپيشنهاد بودجه واعتبارات لارم.
- انجام مطالعات وبررسيهاي لازم به منظور استقرار چرخه مديريت بهره وري ( موضوع تصويبنامه شماره 22910/ت 8070 مورخ 2/3/79 هيات محترم وزيران) درسطح سازمان و ارزيابي مستمر چگونگي و عملكرد چرخه و ارائه راه حلهاي اصلاحي .
- انجام اقدامات لازم جهت نظارت بر حسن اجراي اتوماسيون اداري در سازمان .
اداره امور حقوقي :
- ارائه مشاوره حقوقي به كليه واحدهاي تابعه و وابسته سازمان از طريق انتخاب وكلا ، تنظيم دعاوي و دادخواست و ساير امور حمايتي حقوقي .
- برقراري ارتباط با مراجع قضائي استان و كشور بمنظور رفع مشكلات و پاسخگويي به مكاتبات و دعاوي مطروحه عليه سازمان .
- بررسي و اظهارنظر حقوقي در زمينه كليه قراردادها، پروتكل ها و موافقت نامه هاي سازمان با اشخاص حقيقي و حقوقي و ارائه طريق درخصوص نحوه تنظيم ، رسيدگي و حل و فصل اختلافات و دعاوي مربوطه .
- انجام اقدامات لازم جهت پيگيري و پيگرد حقوقي و قضايي پيمانكاران و صاحبان متخلف پروانه ها و مجوزهاي طرف قرارداد با سازمان حسب اعلام واحدهاي متولي پيمانها ، پروانه ها و مجوزها .
- ارائه مشاوره و خدمات حقوقي به كاركنان سازمان .
مديريت امور اداري ، رفاه و پشتيباني :
- انجام اقدامات لازم جهت جذب و تامين نيروي انساني مورد نياز سازمان جهاد كشاورزي استان در چارچوب مجوزهاي مربوطه با هماهنگي گروه نوسازي و تحول اداري .
- انجام كليه امور پرسنلي كاركنان سازمان استان شامل ، ترفيعات، تغييرات طرح مسير ارتقاء شغلي ، نقل و انتقال ، مرخصي ...... در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه .
- جمع آوري ، طبقه بندي ، تجزيه وتحليل آمار و اطلاعات پرسنلي كليه كاركنان شاغل .
- انجام اقدام لازم جهت ارزشيابي دوره اي كاركنان سازمان وجمع بندي نتايج مربوطه و ارائه گزارشهاي مرتبط به مراجع ذيربط .
- دريافت ، ثبت و رهگيري تفكيك و توزيع كليه مكاتبات مربوط به سازمان جهاد كشاورزي استان .
- ماشين نويسي كليه مكاتبات اداري عادي ومحرمانه حسب ارجاع واحدهاي مختلف .
- انجام اقدامات لازم بمنظور تامين ، تجهيز ، نگهداري ، تعمير و اجاره ساختمانها ، تاسيسات و ابنيه سازمان جهاد كشاورزي استان در جهت بهبود فضاهاي اداري .
- انجام اقدامات لازم درخصوص تامين، تجهيز ، نصب و بهره برداري از ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز سازمان و پيگيري امور مربوطه .
- نظارت بر اداره انبارها و سازه هاي نگهداري اقلام وتجهيزات عمومي مربوط به سازمان جهاد كشاورزي استان و ساير واحدهاي تابعه و وابسته .
- برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم بمنظور تامين و ارائه خدمات نقليه و ترابري مورد نياز سازمان جهاد كشاورزي و پيگيري كليه امورمربوط به خدمات خودرويي .
- اقدام در جهت نظافت و تامين بهداشت عمومي اماكن تحت پوشش .
- انجام اقدامات لازم جهت ارائه خدمات پذيرايي كاركنان و برگزاري جلسات، سمينارها ، مراسم و غيره.
- انجام اقدامات مربوط به فروش و واگذاري اموال مازاد متعلق به سازمان ، تنظيم اسناد و مدارك مزايده و مناقصات ، امور مربوط به كميسيون معاملات و تشريفات مربوطه .
- انجام اقدامات لازم بمنظور تامين سرانه هاي رفاهي كاركنان سازمان استان شامل (سهميه هاي سفرهاي زيارتي ، امكانات اقامتي و كمك هاي غير نقدي و ..... ) و توزيع آنها براساس ضوابط ومقررات مربوطه .
- نظارت بر امور تعاوني هاي كاركنان شامل ( تعاوني مسكن ، تعاوني مصرف ...... ) و انجام اقدامات لازم بمنظور تقويت و پشتيباني آنان .
- برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم بمنظور تجهيز ، ساماندهي و تقويت خوابگاه ها واماكن اقامتي سازمان استان.
- برنامهريزي و ارائه خدمات مشاوره ، بهداشت حرفه اي ، مددكاري و .... به كاركنان ، بازنشستگان ، از كار افتادگان و ساير كاركنان سازمان .
- برنامه ريزي واجراي برنامه هاي تربيت بدني شامل ( آموزش ، اردوهاي ورزشي ، مسابقات و...)
- انجام اقدامات مربوط به امور خدمات بيمه درماني كاركنان سازمان و پيگيري خدمات مربوطه از طريق نهاد هاي درماني وتوانبخشي .
مديريت امور مالي :
- تنظيم حساب اعتبارات و توزيع آنها براساس بودجه مصوب واحدها و ساير منابع طبق مقررات مربوطه ونظارت بر مصرف آنها در چارچوب قانون.
- تنظيم و نگهداري دفاتر حساب اعتبارات وتعهدات سازمان جهاد كشاورزي استان وتلاش در جهت تامين آنها در موعد مقرر.
- انجام اقدامات لازم درخصوص تامين وپرداخت كليه هزينه هاي سازمان جهاد استان و واحدهاي تابعه آن پس از طي مراحل طبق ضوابط ومقررات مربوطه .
- رسيدگي و بازبيني اسناد هزينه ها و ساير فعاليتهاي مالي انجام شده و تطبيق آنها با ضوابط ومقررات مربوطه .
- تهيه وتنظيم صورت تفريغ بودجه سازمان در پايان سال مالي جهت ارسال به مراجع ذيربط.
- تهيه وتنظيم ليست حقوق كاركنان و انجام اقدامات لازم بمنظور پرداخت حقوق و مزاياي مربوطه .
- نگهداري حساب اموال سازمان جهاد استان در چارچوب آئين نامه هاي مربوطه .
اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.