jahad_header (5)

750 مورد بازرسی از مراكز داروئی و درمانی دامپزشکی خوزستان

 

۷۵۰ مورد بازرسی از مراكز داروئی و درمانی دامپزشکی خوزستان

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی خوزستان گفت: ۷۵۰ مورد بازرسي از ابتداي سال جاري تاكنون به منظور برخورد با هرگونه تخلف و توزيع داروهاي غيرمجاز در مراكز دارویی و درمانی وابسته به دامپزشكي، انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمود ایرج دوست رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی استان گفت: به منظور جمع آوری داروها و واکسن های غير مجاز از شرکت ها و داروخانه‌های دامپزشكی و مراکز مایه کوبی سطح استان از تمام این مراكز بازديد به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه در این بازرسی ها بیش از ۱۷۰۰ کیلوگرم دارو و واکسن تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف کشف وضبط شد افزود: ارزش تقریبی این اقلام بیش از هشت و نیم میلیارد ریال بوده است.

ایرج دوست اظهار داشت: در اين بازرسي‌ها مواردي از قبيل شرايط نامناسب نگهداري و توزيع دارو، امكانات، تجهيزات مورد نیاز، حضور مسئولان فنی، و حتی وجود داروهای غير مجاز و تاريخ گذشته بررسي و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی صورت مي گيرد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای سلامت محوری همچون دارو و واکسن دامی به طور مستقیم بر سلامت دام و انسان ارتباط دارد تصریح کرد: نظارت دقیق بر فعالیت مراکز توزیع و عرضه دارو و واکسن از سوی بازرسان دامپزشکی بصورت مستمر و با دقت انجام می شود.

ایرج دوست در پایان بیان کرد: ورود هرگونه دارو و و اکسن دامی باید از مجاری قانونی و با نظارت های خاص صورت بگیرد و عرضه آن در مراکز غیر مجاز ممنوع است و مراکز دارویی و درمانی نیز موظف هستند که اقلام دارویی و واکسن دامی را از طریق شرکت های مجاز و مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه و بر اساس ضوابط توزیع کنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.