jahad_header (5)

گرامی داشت روز جهانی بدون سم در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

گرامی داشت  روز جهانی بدون سم در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، سیزدهم آذر ماه روز جهانی بدون سم را ارج نهاده و برای رسیدن به آن تلاش جهادی می نماید .

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : مشاور رییس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذا ضمن اعلام این مطلب اظهار نمود :  همانگونه که پروردگار در نهایت توانایی و با قلم رنگارنگ آفرینش،  جهان  را بی عیب و نقص ترسیم نموده است ما انسانها نیز بدون شک خواهان جهانی زیبا می باشیم و  "روز جهانی بدون سم" از این  خواسته بشری نشأت گرفته که آن نیز  تمرینی برای همسویی با قوانین سامانه هستی است.

ژاله کریمی نژاد تصریح نمود : در بخش کشاورزی، استان جلگه ای خوزستان با تنوع ۱۳۸  محصول زراعی و باغی ، برنامه ریزی های اصولی برای استقرار کشاورزی پایدار مطابق اسناد بالادستی تدوین شده است.

 وی خاطر نشان ساخت : طبق آخرین آمار، استان خوزستان  ۱۹ درصد تولیدات کشاورزی کشور  را به خود اختصاص داده اما میزان مصرف سموم نسبت به کل کشور شش و نه دهم درصد می باشد . این در حالیست که استان خوزستان مقام اول تولیدات کشاورزی کشور را که حدود ۱۵ میلیون و ۵۰۰  تن می باشد داراست.

وی به انواع راهکارهای کاهش مصرف سموم در اراضی کشاورزی استان اشاره نمود و گفت : رعایت تاریخ کاشت ، کنترل بیولوژیک  آفات ، استفاده از تله های نوری و فرمونی ، کنترل فیزیکی عوامل زیان رسان مزرعه ، استفاده از چرخه های زیستی درون مزرعه ای ، تولید محصولات استاندارد و ارگانیک ، کشاورزی حفاظتی ، استفاده از سموم کم خطر و بی خطر از جمله  راهکارهای حرکت به سمت روز جهانی بدون سم می باشد.

کریمی نژاد افزود: مراکز تحقیقاتی نیز بنوبه ی خود در حال پژوهش های لازم در خصوص کاهش مصرف سموم  بوده و کشاورزان در این زمینه آموزش های لازم را فرا می گیرند .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.