jahad_header (5)

گام های استوار بازرسان جهاد کشاورزی خوزستان برای مقابله با احتکار

 

گام های استوار بازرسان جهاد کشاورزی خوزستان برای مقابله با احتکار

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان  جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۹۷۰ پرونده  تخلف جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان  با اشاره به اینکه  قرارگاه امنیت غذایی از آذرماه سال گذشته تشکیل شد گفت: از ابتدای فعالیت این قرارگاه گروه های ۴ نفره متشکل از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف کار نظارت و بازرسی از فروشگاه های عرضه کننده کالاهای اساسی را عهده دار شدند

حاجیان افزود: ۱۳ اکیپ از جهاد کشاورزی، ۳۰ اکیپ از سازمان صمت و ۳۱ اکیپ از بسیج اصناف به صورت روزانه در سطح استان بر عرضه محصولات نظارت می کنند

وی ادامه داد :  از ابتدای طرح نظارت  تا ۲۲ اردیبهشت سال جاری ۱۲ هزار و ۹۲۷ مورد بازرسی صورت گرفته علاوه بر آن در مقطع زمانی ۶۶۸ مورد بازرسی جهت عرضه شکر در بازار انجام شد.

حاجیان با بیان اینکه با  ۵ نوع تخلف گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، تقلب و سایر برخورد صورت می گیرد اضافه کرد:  در این راستا ۵۶۷ پرونده گرانفروشی، ۱۱۹ پرونده عدم درج قیمت ، ۱۸۴ پرونده کم فروشی ، ۳ مورد تقلب و ۱۸۰ پرونده سایر تشکیل شده است که از این تعداد ۹۷۰ پرونده به تعزیرات حکومتی  ارسال شده و برای ۱۶۵ مورد حکم صادر گردیده است.

وی به ۴ مورد پلمپ نیز در این مدت اشاره و تصریح نمود: متخلفان مجبور به پرداخت ۵ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۴۶۶ هزار ریال جریمه نقدی  شده اند.

حاجیان مهمترین پرونده را مربوط به کشت و صنعت کارون  عنوان که توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی به همراه اداره کل تعزیرات حکومتی  کشف شد و اظهار داشت: این شرکت اقدام به احتکار۴۳ هزار تن بسته های ۵۰ کیلوگرمی و ۸۰۰ تن بسته های یک کیلوگرمی نموده است.

وی در ادامه به بازرسی ها از ابتدای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها نیز اشاره و اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تا ۲۲ ازدیبهشت ماه ، حدود ۶۲۷ تن روغن، ۲۰ تن و ۳۵۰ کیلوگرم شکر، ۴۴۰ کیلوگرم برنج، ۵۰۰ کیلوگرم مرغ ، ۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم آرد ، یک هزار و ۵۳۰ کیلوگرم قند و ۲ هزار و ۳۵۰ بسته ماکارونی احتکار شده در سطح استان کشف گردید.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.