jahad_header (5)

گام هایی بلند برای کشت پاییزه و پیشبرد طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان96/8/2

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی خوزستان گفت: ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به کشاورزان استان تحویل شده است.
کیخسرو چنگلوایی با اشاره به مسائل و مصوبات مطرح شده در پنجمین جلسه ی شورای کشاورزی استان گفت: برای رسیدن به ۳۱۲ هزار هکتار مصوب در فاز اول طرح مقام معظم رهبری با ۱۶ هزار هکتار کمبود روبرو هستیم که طبق مصوبه این جلسه در جلسه ای با حضور استاندار، معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه با توجه به صدور مجوز وزارت نیرو برای تأمین آب و برق محل های مذکور این مشکل برطرف می شود.
وی ادامه داد: مشکل دیگری که در این جلسه مطرح شد مربوط به عدم تآمین برق جهت آبیاری تحت فشار در برخی از مناطق تحت پوشش بود که خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد طی جلسه ای با حضور موسسه جهاد نصر، سازمان آب و برق و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان این مشکل برطرف شود.
چنگلوایی با اشاره به ۲۲ ایستگاه پمپاژ واقع در شهرستان آبادان که با مشکل برق روبرو هستند گفت: جهت رفع این مشکل نیز مقرر شد قسمتی از بار مالی را موسسه جهاد نصر تقبل کند و سازمان آب و برق نیز این مسئله را تا پایان سال جاری به سرانجام برساند.
وی دیگر مسئله مطرح شده در این جلسه را تبدیل پمپ های دیزلب به برقی عنوان نمود و اظهار داشت: در جلسه ای که با سازمان آب و برق و موسسه جهاد نصر خواهیم داشت برای محل هایی که با این مشکل مواجه هستند تصمیمات مناسب گرفته خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه در حوزه دز، کرخه و کارون مشکل خاصی برای کشت پاییزه وجود ندارد گفت: کلیه امکانات اعم از نهاده های کشاورزی تسهیلات و بیمه فراهم شده و فقط در حوزه مارون، خیرآباد و زهره با مشکل کم آبی مواجه هستیم که امیدواریم با مدیریت صحیح برطرف شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.