jahad_header (5)

گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی با طرح یاوران تولید99/05/13

گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی با طرح یاوران تولید

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در سفر به خوزستان گفت: هدف از طرح یاوران تولید شناسایی و رفع مشکلات بخش های مختلف کشاورزی می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ، رییس سازمان ، معاونان و مدیران جلسه یاوران تولید برگزار شد.

رییس سازمان در این جلسه گفت: تحقیقات و آموزش حرف اول را در تولید می زند و محققان با انتقال دانش می توانند به کشاورزان در افزایش تولید کمک شایانی داشته باشند.

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه اجرایی شدن تحقیقات بسیار مهم است افزود: امیدواریم با اجرای طرح یاوران تولید تحولی در تولید محصولات با محوریت ترویج، تحقیقات و کشاورزان پیشرو به وجود آید.

وی ادامه داد: استان خوزستان از محدود استان هایی است که در زمینه تحقیقات و آموزش از نظر نیروی انسانی و هیئت علمی دارای پتانسیل های بالایی است و این موضوع انتظارات از این استان را بالا برده است.

امیری زاده با اشاره به اینکه قبلا نیز طرح های مشابه یاوران تولید در سطح استان اجرا شده است اظهار داشت: کارشناسان و محققان استان با این طرح بیگانه نیستند و طرح یاوران تولید نسل جدیدی از کارهایی است که پیش از این انجام شده است.

در ادامه معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حال حاضر اقتدار کشورها با علم و دانش سنجیده می شود و وابستگی به منابع در کشورها به وابستگی به دانش تغییر مسیر داده و کشورهایی که در این مسیر گام برداشته اند در حوزه دانش بنیان قوی تر عمل کرده اند.

علی اکبر مویدی افزود: طرح هایی مانند یاوران تولید پیش از این با عناوین مختلف اجرا می شد و این بسته های عملیاتی باید توجه مسئولان بالادستی را جذب کنند .

وی با بیان اینکه در گام اول نظام نوین ترویج با ایجاد مراکز جهاد کشاورزی ، فاصله کارشناسان و کشاورزان به حداقل رسید اضافه کرد: وجود  محققان معین نیز از دیگر دستاوردهای گام اول این نظام بود.

مویدی هدف از طرح یاوران تولید که گام دوم نظام ترویج می باشد را شناسایی  و رفع مشکلات بخش های مختلف کشاورزی دانست که لازمه آن استفاده از افراد صاحب نظر و باتجربه است و در صورت عدم وجود محقق مربوطه در استان،  آمادگی داریم محققان در بخش های مربوط را اعزام کنیم.

وی در پایان تصریح نمود: در طرح یاوران تولید باید مطالبه گری از حوزه ترویج بیشتر شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.