jahad_header (5)

کوتاه کردن دست دلالان گندم حفاظت از امنیت غذایی98/02/16

 

کوتاه کردن دست دلالان گندم حفاظت از امنیت غذایی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گقت: عدم مشارکت با سودجویان و واسطه گران گندم حفاظت از امنیت غذایی کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات و ازدست دادن ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع آبی استان روند خرید گندم و کلزا رضایت بخش بوده گفت:  حدود ۵۰ درصد از سطوح زیر کشت برداشت شده است.

کیخسرو چنگلوایی افزود:  حدود۷۰۰ هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود  میران خرید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

وی از کشاورزان درخواست نمود : در شرایطی که کشور در تحریم قرار دارد از هرگونه قاچاق گندم و همکاری با دلالان این محصول استراتژیک بپرهیزند و محصول خود را فقط به مراکز خرید تحویل دهند.

چنگلوایی ادامه داد: تاکنون ۸۷ درصد از بهای گندم و ۸۰ درصد بهای کلزا پرداخت شده و این نوع پرداخت سریع و یکجای این دو محصول بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های امنیتی و، نظامی و قضایی در امر خرید و جلوگیری از قاچاق گندم سازمان را یاری می کنند تصریح نمود: هرگونه عدم مشارکت با سودجویان و واسطه گران حفاظت از امنیت غذایی کشور است چه بسا دلالان پس از خرید گندم این محصول را امحا کنند و این شیوه جدید دشمن برای از بین بردن بخش کشائورزی و تولید می باشد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.