jahad_header (5)

کوتاه کردن دست دلالان برنج با توجه به ظرفیت خشک کن های خوزستان99/06/31

کوتاه کردن دست دلالان برنج با توجه به ظرفیت خشک کن های خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ظرفیت خشک کن ها در استان ۶۰۰ هزار تن می باشد که جهت استفاده از این ظرفیت خوب در استان باید برنامه  ریزی شود تا دست دلالان نیز کوتاه گردد.  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : رییس سازمان در جلسه هماهنگی برداشت برنج با بیان اینکه در استان خوزستان به دلیل کشت متراکم و کشت های متنوع در چهارفصل سال، سهمیه سوخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: تداخل برداشت محصولات تابستانه مانند برنج و ذرت و کشت های پاییزه مانند گندم و کلزا که هر دو از محصولات استراتژیک  می باشند نیاز کشاوزرزان استان به سوخت را نسبت به استان های دیگر که محصولات محدودتری کشت می کنند چندین برابرمی کند.

خدارحم امیری زاده ادامه داد: طبق پیش بینی ها تولید برنج سفید در سال جاری نیز معادل سال گذشته یعنی ۵۰۰ هزار تن خواهد بود  و برنج تولید شده درخوزستان برنج ۱۳ میلیون نفر را تأمین می کند.

وی اظهار داشت: پیش از آغاز برداشت باید کارگروهی تشکیل شود تا کشت و برداشت برنج را به طور صحیح آنالیز کند و جهت برداشت به موقع و هزینه تمام شده شلتوک برنامه ریزی کند.

امیری زاده با بیان اینکه ما به دنبال تعیین نرخ نیستیم تصریح نمود: با توجه به مشکل سال های گذشته در تعیین نرخ شلتوک، کارگروه می تواند با  تشکیل جلساتی با حضور برنجکاران برای این محصول نیز مانند محصول خرما قیمت توافقی به عنوان حداقل قیمت در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و عدم پیش بینی ها برای واردات برنج ، در حال حاضر برنج خوزستان کمک شایانی  به تامین برنج کشور می کند.

امیری زاده با بیان اینکه ظرفیت خشک کن ها در استان ۶۰۰ هزار تن می باشد اذعان داشت: جهت استفاده از این ظرفیت خوب در استان باید برنامه  ریزی شود تا دست دلالان نیز کوتاه گردد.  

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل های خوبی که در کشت برنج در استان وجود دارد سال آینده کشت برنج به صورت کشت قراردادی صورت گیرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.