jahad_header (5)

کنترل تولید محصولات کشاورزی و تسهیل در سرمایه گذاری با صدور اسناد تک برگی کاداستر99/08/20

 

 

کنترل تولید محصولات کشاورزی و تسهیل در سرمایه گذاری با صدور اسناد تک برگی کاداستر

مدیر امور اراضی استان خوزستان گفت: صدور اسناد تک برگی سبب کاهش دعاوی مطروحه در مراجع قضایی ، تسهیل در سرمایه گذاری ، فراهم شدن زمینه نظارت و نیز کنترل بر تولید محصولات کشاورزی را فراهم می نماید .

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر امور اراضی استان گفتهدف نهایی از وضع قانون جامع حدنگار در کشورصدور اسناد تک برگ کاداستری جهت اراضی کشاورزی می باشد .

محمدرضا میان آب افزود: صدور این اسناد تک برگی سبب کاهش دعاوی مطروحه در مراجع قضایی ، تسهیل در سرمایه گذاری ، فراهم شدن زمینه نظارت و نیز کنترل بر تولید محصولات کشاورزی را فراهم می نماید .

 

وی با بیان اینکه تسهیل و تسریع در امر صدور اسناد تک برگ مالکیت اراضی کشاورزی نیازمند تعامل و همکاری مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان و ادارات ثبت اسناد و املاک می باشد ، خاطر نشان کرد : علاوه بر  تعامل ، ضرورت انجام اقدامات ترویجی و تشویق جامعه هدف و بهره برداران کشاورزی جهت سوق و ایجاد تمایل به مشارکت در صدور اسناد تک برگ مورد تاکید می باشد .

 

میان آب ادامه داد:  در اجرای تفاهم نامه مورخ  ۹۹/۱/۱۷ اسناد مالکیت اراضی کشاورزی جهت روستاهایی که رفع تداخلات و کاداستر اراضی در آنها اجرا شده است  ، صادر می گردد ، که این اقدامات در ۷ پلاک مربوط به شهرستان های اهواز و کارون انجام شده و به زودی برای آنان اسناد مالکیت تک برگ صادر می گردد .

در ادامه این جلسه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهواز گفت : نظر به اتمام مهلت ۵ ساله مقرر در قانون جامع حدنگاری ، در راستای دستیابی به اهداف قانون و تسریع در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی ، همه دستگاههای مقرر در قانون ملزم و مکلف به اجرای مفاد تفاهمنامه مورخ ۹۹/۱/۱۷ فیمابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر صدور اسناد مالکیت تک برگ اراضی کشاورزی اشخاص می باشند

 

افشین در ادامه به بیان مسائل تخصصی و قوانین و مقررات مرتبط در رابطه با  انواع صدور اسناد و همچنین تعیین تکلیف اراضی مازاد تصرفی زارعین پرداخت .

 

در ادامه کارشناسان مدیریت های  هماهنگی ترویج کشاورزی ، حراست و بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان نیز ضمن اعلام آمادگی جهت پیشبرد اهداف سازمان متبوع از جمله صدور اسناد تک برگ، نظرات خود را ارائه نمودند .

 

در انتهای جلسه مدیر حوزه ریاست سازمان ضمن جمع بندی مباحث مطروحه گفت : جلب مشارکت و همراهی کشاورزان جهت صدور اسناد مالکیت تک برگ مستلزم آگاه سازی آنان با اهداف و مزایای طرح می باشد .

 

محمدرضا حقیقت  ابراز امیدواری نمود : با همت و تلاش همکاران جهاد کشاورزی و ادارات ثبت اسناد و املاک و انجام برنامه ریزی لازم این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد .

 

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.