jahad_header (5)

کشف و ضبط 3800 قلم دارو و سم دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در اهواز

کشف و ضبط ۳۸۰۰ قلم دارو و سم دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در اهواز

هشت میلیارد ریال دارو و سم تاریخ مصرف گذشته دامی در اهواز کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید مرتضی قریشی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز  گفت: طی بازدید‌های نظارتی توسط کارشناسان واحد دارو و درمان دامپزشکی و تعزیرات حکومتی شهرستان از داروخانه ها، مراکز درمانی و مراکز پخش دامپزشکی این شهرستان تعداد ۳۸۰۰ قلم دارو و سموم دامپزشکی تاریخ منقضی شده به ارزش هشت میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

 وی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضایی، اظهار داشت:با اقدام به موقع کارشناسان این اداره، داروها و سموم دامپزشکی پیش از آنکه وارد چرخه مصرف دامی در شهرستان شود، شناسایی و ضبط شد.

قریشی ادامه داد: بازرسان دامپزشکی واحد دارو و درمان شهرستان تمام داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های پخش را به صورت منظم و در برخی موارد به صورت سرزده در فواصل زمانی مختلف مورد بازدید و پایش قرار می‌دهند که در صورت مشاهده هرگونه موردی ،برخورد قانونی لازم را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه مصرف دارو‌های مناسب و درمان بیماری‌ها یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و عاری از بیماری است و دام سالم موجب افزایش بازده اقتصادی صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود تصریح کرد: مصرف دارو‌های تاریخ گذشته باعث درمان نشدن مناسب و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود.

 

قریشی در پایان افزود: ضروری است دامداران ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی، به تاریخ مصرف دارو دقت و از مصرف داروی تاریخ گذشته برای درمان دام خودداری کنند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.