jahad_header (5)

کشف سردخانه غیر مجاز نگهداری فرآورده های خام دامی در بندر ماهشهر

کشف سردخانه غیر مجاز نگهداری فرآورده های خام دامی در بندر ماهشهر

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: با شناسایی سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی، ۲۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، روح اله قنواتی رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: در بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره، یک واحد سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف شد.

وی افزود: در این سردخانه غیر مجاز، ۲۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط گردید، که پس از اخذ حکم قضایی واحد پلمب و کل محموله از چرخه مصرف انسانی خارج و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

قنواتی اظهار داشت: تمام واحدهای فعال در تولید، بسته بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، باید ضمن اخذ پروانه های بهداشتی از اداره دامپزشکی تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حفظ بهداشت عمومی و سلامت جامعه، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی بندر ماهشهر، بطور روزانه از مراکز تحت پوشش بازرسی به عمل آورده و نظارت بر فرآورده های خام دامی را از مزرعه تا سفره اجرا می کنند.

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر در پایان از تمامی شهروندان درخواست کرد: فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری نمایند و در صورت مشاهده فرآورده بسته بندی فاقد لیبل و هویت و یا غیر بهداشتی، موارد را به شماره ۰۶۱۵۲۳۲۳۱۲۴ اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.