jahad_header (5)

کشت گیاهان دارویی با هدف بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌های کشت در آبادان

 

دوره آموزشی کشت گیاهان دارویی با هدف آشنایی کشاورزان آبادانی با کشت، ملزومات و شرایط کاشت و برداشت این گیاهان در شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حسن دشتی نژاد مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: استان خوزستان با داشتن چهار اقلیم مختلف آب و هوایی، دارای بیش از ۵۰ گونه گیاهان دارویی با ارزش صادراتی و بیش از ۳۰ گونه مهم قابل کشت و توسعه می باشد که در این دوره آموزشی یکروزه، این گیاه و خواص آن‌ها به کشاورزان این شهرستان معرفی شد.

وی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی ضمن معرفی ملزومات و شرایط کاشت و برداشت گیاهان دارویی و همچنین بازار و نحوه فروش انواع این گیاهان به كشاورزان، میزان سرمایه اولیه و میزان سود خالص براورد شد. دشتی نژادبا بیان این طلب که در این دوره ریسک‌های این محصولات به همراه راه‌های مقابله با آن‌ها نیز شرح داده شد بیان داشت: نعناع، نعناع فلفلی، گل گاوزبان سیاهدانه، گشنیز، شوید، رازیانه، رزماری، چای ترش، ماریتیغال و آلوئه ورا از جمله مهمترین گیاهان دارویی کشت شده در استان محسوب می‌شوند که برای کشت در این شهرستان مناسب هستند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در خاتمه اظهار کرد: این دوره آموزشی در روستای شلهه حاج حسین توسط مرکز خدمات غیر دولتی ۱۱۵ برای ۱۵ نفر رو از علاقه مندان برگزار گردید.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.