jahad_header (5)

کشت کنجد برای اولین بار در لالی99/06/22

 

کشت کنجد برای اولین بار در لالی

۲ هکتار از اراضی لالی زیر کشت کنجد رفت.

 به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:   سرپرست  جهاد کشاورزی لالی از کشت کنجد برای اولین بار در این شهرستان در سطح ۲ هکتار از اراضی منطقه دشت لالی خبر داد.

مهرداد هزاریان افزود: کشت این محصول به دلیل برداشت سخت و غیرمکانیزه در چندین سال اخیر به‌شدت در استان و کشور کاهش‌یافته و ازآنجاکه دانه این گیاه دارای حدود ۲۵ درصد پروتئین و بین ۴۵ تا ۶۰ درصد روغن است صنایع فرآوری را تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد:  گیاه کنجد ازجمله گیاهان بومی ایران است که از قرن‌ها پیش در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشور کشت می‌شده و دارای نیاز آبی کم، گرمادوست و همچنین مقاومت زیادی به خشکی و گرما دارد.

هزاریان اظهار داشت: ازجمله مزایای کنجد می‌توان به اهمیت فراوان این محصول در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه‌خشک به‌عنوان یک کشت تابستانه، زراعت دوم در تناوب با غلات و نباتات جالیزی و اهمیت بسزایی که در توسعه کشاورزی پایدار دارد اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به فواید بی‌شمار این محصول از جمله کمک به خودکفایی ، نیاز صنایع برای تولید انواع مشتقات این محصول ازجمله حلوا، شیرینی و شکلات و .... می باشد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.