jahad_header (5)

کشت سبزی پاییزه در 12 هزار هکتار اراضی دزفول

 

کشت سبزی پاییزه در ۱۲ هزار هکتار اراضی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: ۱۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت سبزی پاییزه می رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: در پاییز سال زراعی جاری ۱۲۰۰۰هکتار از انواع  سبزی در دزفول کشت می‌شود.

بهروز قمرزاده افزود:  از اواخر شهریور ماه در دزفول کشت پاییزه انواع سبزیجات برگی و غیر برگی آغاز شده است و تا پایان پاییز ادامه دارد.

وی اظهار داشت:  در این شهرستان بدلیل داشتن خاک حاصلخیز و تنوع کشت، محصولات سبزی باکیفیت بسیار بالا تولید می شود که هم از نظر تازه خوری وهم از نظر تولید و صادرات به سایر استان ها از جایگاه بسیار مطلوبی درسطح استان برخوردار است .

قمرزاده  اضافه کرد: کشت انواع سبزیجات شامل سبزی خوردنی از جمله نعناع، تربچه، تره، شاهی، پیازچه، سیر و سبزی خورشتی از جمله گشنیز، شوید، اسفناج، شنبلبله، جعفری، تره فرنگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان در دزفول به صورت مکانیزه سبزیجات را پرورش می‌دهند و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند تصریح نمود: کشت سبزیجات در دزفول علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان نیز کمک می‌کند . باتوجه به کیفیت بالای محصولات کشاورزی تولید دزفول، محصولات از ارزش صادراتی بالایی برخوردار هستند به همین منظور باید زیرساخت‌های صادراتی برای تکمیل زنجیره تولید تا صادرات محصولات کشاورزی تامین شوند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.