jahad_header (5)

کشت زعفران در اندیکا

کشت زعفران در اندیکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا از کشت پنج هزار متر مربع زعفران در روستای للر از توابع بخش چلو در شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش ر.وابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، فرامرز دائی چین افزود: کشت زعفران از اواخر شهریور ماه آغاز و در شهرستان با خنک شدن هوا و آبیاری اول بلافاصله بعد از ۱۵تا ۲۰ روز گل ها ظاهر می شوند و برداشت گل تا اوایل آذر ماه ادامه دارد همچنین از پیاز زعفران بین ۵ تا ۷ سال میتوان گل برداشت کرد.

وی اظهار داشت: پیازچه زعفران در مناطق سردسیر بسیار بهتر از مناطق گرمسیر عمل می‌آید و یکی از دلایل اصلی که باعث تمایز زعفران مرغوب از زعفران نامرغوب می‌شود، شرایطِ اقلیمی و آب و هوای آن منطقه است که هرچقدر منطقه سردسیرتر باشد، عملکرد و عیار زعفران بالاتر می‌رود.

دائی چین با بیان اینکه ارتفاع از سطح دریا نیز عامل موثر دیگری است که می تواند در رشد و عملکرد بهتر زعفران تاثیر گذار باشد اضافه کرد: بهترین ارتفاع از سطح دریا بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر است از این رو یکی از دلایل انتخاب روستای للر جهت کشت این گیاه دارا بودن شرایط مناسب است.

وی تصریح کرد : با توجه به توجیه اقتصادی و وجود مناطق مستعد و شرایط اقلیمی مناسب کشت زعفران در شهرستان متقاضی کشت این گیاه دارویی بالا است .

دائی چین همچنین اظهار داشت : گل این گیاه در مصارف داروئی و غذایی استفاده می شود ،  از جمله خواص دارویی این گیاه میتوان به خاصیت ضدافسردگی ،ضد سرطانی و کاهش التهاب اشاره کرد.

وی در پایان گفت: باهدف بالا بردن راندمان تولید ،سطح زیرکشت زعفران  و حمایت از کشاورزان طرح ها وایده های نوین بررسی می شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.