jahad_header (5)

کشاورز کاری علمی و تخصصی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کشت قراردادی استان بر ایجاد مشوق های لازم برای ترغیب کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزی کاری علمی و تخصصی محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مجید نبی پور رئیس سازمان در جلسه کشت قراردادی که با حضور مدیران کل ادارات تابعه، مدیران ستادی، شهرستانی و روسای مراکز جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب که یکی از مولفه های مهم در جهت رشد تولید رعایت الگوی کشت است تصریح کرد: کشاورزی کاری علمی و تخصصی بوده و کمک به کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در ادامه به ترغیب کشاورزان از طریق مشوق های مختلف تاکید و بیان کرد: از جمله این مشوق ها میتوان به افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات، کاهش قیمت نهاده ها، اعطای انواع یارانه های دولتی و اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان اشاره کرد که این موارد اهمیت بسزایی در ترغیب کشاورزان و دستیابی به به رشد تولید خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین توسعه و معرفی ارقام جدید، توسعه ابزار کار، تغذیه بهنگام، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز، آبیاری و کاهش افت برداشت در مزارع را از مولفه ها و موارد مهم برای دستیابی به رشد تولید در استان برشمرد.
نبی پور افق دید تولید گندم در استان را در آینده ۶ میلیون تن پیش بینی و اظهار کرد: با بررسی و برنامه ریزی مناسب، در نظر گرفتن اقلیم و بارندگی ها، رعایت الگوی کشت و آبیاری تکمیلی زمینهای دیم استان امیدواریم تا ۳ یا ۴ سال آینده ۶ میلیون تن گندم در استان تولید شود و خوزستان بتواند تولید کننده نیمی از گندم مورد نیاز کشور باشد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.