jahad_header (5)

کشت قراردادی چغندر قند پاییزه ،معامله دو سر بٌرد کشاورز و کارخانه قند

کشت قراردادی چغندر قند پاییزه ،معامله دو سر بٌرد کشاورز و کارخانه قند

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشاورزی قراردادی که به شکل زنجیره می باشد نوع قرارداد به صورت مدرن و پیشرفته توسط اپلیکیشن ارائه خواهد شد که در نهایت هم به سود کشاورز و هم به سود کارخانجات قند خواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان در جلسه کشت قراردادی چغندر قند پاییزه با بیان اینکه یکی از اهداف مهم کشاورزی قراردادی تجاری نمودن تولید است گفت: این نوع کشاورزی سال گذشته برای  محصول گندم صورت گرفت.

سید رحمت ا... پریچهر افزود: روز گذشته میزان خرید گندم از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن فرا رفت که در تاریخ کشاورزی خوزستان بی سابقه می باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وجه خرید به گندمکاران خوزستانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که کشاورزی قراردادی در محصولات دیگر نیز  بین بخش خصوصی و کشاورزان صورت بگیرد تصریح نمود: چغندر قند پاییزه یکی از محصولات مهم تولید شده در استان می باشد که تاکنون ۵۰۰ هزار تن از این محصول در سطح استان برداشت شده و پیش بینی می گردد میزان برداشت به حدود یک میلیون تن برسد.

پریچهر با بیان اینکه با  کشاورزی قراردادی ارزش افزوده محصولات افزایش خواهد یافت  اظهار داشت: جهت کشاورزی قراردادی چغندرقند پاییزه در استان پلتفرمی تهیه گردیده تا در سال زراعی  آینده کشاورزان با استفاده از این پلتفرم  چغندر قند را کشت کنند

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: یکی از مسائل مهم در کشاورزی قراردادی مسائل مالی آن می باشد

محمد خالدی با بیان اینکه در سال های گذشته منابع مالی به صورت جزیره ای به کارخانجات قند اعطا می شد گفت: کشاورزی قراردادی به کمک شرکت های پشتیبان آمد و در نهایت ۲۰ درصد منابع مالی بانک ها به کشاورزی قراردادی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: صنعت چغندر قند یکی از الگوهای مناسب جهت کشت قراردادی می باشد و توسط این نوع کشت می توان مشکلاتی که در حمل و نقل و قیمت و ... وجود دارد را اصلاح نمود.

خالدی اظهار داشت: در کشاورزی قراردادی که به شکل زنجیره می باشد نوع قرارداد به صورت مدرن و پیشرفته توسط اپلیکیشن ارائه خواهد شد که در نهایت هم به سود کشاورز و هم به سود کارخانجات قند خواهد بود.

وی با بیان اینکه  توافق ۳ جانبه کشاورزی قراردادی بین کشاورز، بانک و شرکت پشتیبانی منعقد می گردد افزود: تامین مالی از طریق کارخانجات صورت می گیرد و این نوع کشاورزی  در استان خوزستان به صورت پایلوت انجام خواهد گرفت.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.