jahad_header (5)

کشاورزی اقتصادی نیازمند توجه ویژه به خاک و آب

 

کشاورزی اقتصادی نیازمند توجه ویژه به خاک و آب

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر میخواهیم به سوی کشاورزی اقتصادی برویم باید برای خاک و آب ارزش زیادی قائل باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : رییس سازمان در جلسه ای که با حضور رییس سازمان ، مدیران آب و خاک وزارت و معاونان و مدیران سازمان برگزار شد گفت: در حال حاضر کشاورزی سنتی جوابگوی نیازهای فعلی نیست و اگر میخواهیم به سوی کشاورزی اقتصادی برویم باید برای خاک و آب ارزش زیادی قائل باشیم.

مجید نبی پور افزود: استان خوزستان دارای پتانسیل های فراوانی در بخش کشاورزی است و از رشد این بخش در استان ، همه کشور منتفع خواهد شد.

نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خاک نقش مهمی در رشد و بهره وری گیاه دارد اظهار داشت:  خاک های  اکثر مناطق کشور فقیر هستند و مواد آلی آن به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به وجود ۱۵ درصد اراضی آبی کشور در استان خوزستان  اضافه کرد: در استان خوزستان چالش شوری خاک نسبت به مناطق دیگر کشور بیشتر است.

مدیر کل خاک معاونت آب و خاک وزارت نیز اظهار داشت: هر نوع خاک تدبیر و مدیریت مخصوص به خود را دارد و با توجه به این خصوصیات باید عوامل مکانیکی، سخت افزاری ، مدیریت ترویجی صورت بگیرد.

دواتگر افزود: به روز کردن نقشه های حاصلخیزی و شناسنامه دار کردن اراضی اولویت این معاونت در استان خوزستان و چند استان دیگر است.

در پایان این جلسه طی حکمی  از سوی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان مریم کاشی ساز به سمت سرپرست واحد امور خاک کشاورزی مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان منصوب شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.