jahad_header (5)

کشاورزان و دامدارن سیل زده خوزستان ، ویژه در دریافت تسهیلات98/02/08

کشاورزان و دامدارن سیل زده خوزستان ، ویژه در دریافت تسهیلات

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: شرایط بهره برداران سیل زده بخش کشاورزی استان در دریافت تسهیلات ویژه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور رییس سازمان، معاونین و مدیران سازمان و ادارات کل تابعه دومین جلسه بررسی دستورالعمل پرداخت خسارات به سیل زدگان تشکیل شد.

رییس سازمان در این جلسه گفت: تاکنون بالغ بر ۸ هزار میلیار تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده که ۶۰ درصد به زیر بخش های کشاورزی و ۴۰ درصد به نیشکر مربوط می باشد.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی در سیلاب فروردین ماه دچار آسیب شدند افزود: این خسارات به ضعیف ترین قشر جامعه وارد شده همچنین بخشی از خسارت وارده به بخش دامی و زراعی به صورت داوطلبانه بوده و برای کمک به نجات مردم صورت گرفته طوریکه کشاورزان حاضر به شکست سیل بند و زیر آب رفتن مزارع خود شده اند تا جان دیگر مردم منطقه به خطر نیفتند.

چنگلوایی ادامه داد: باید  کلیه امکانات اعم از دستگاه های پمپاژ تخلیه آب، ماشین آلات سنگین راهسازی برای بازسازی مناطق سیل زده بکار گرفته شود.

وی اظهار داشت: در دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و هیئت دولت  تسهیلاتی به صورت بلاعوض و همچنین با سود کم برای محصولات مختلف در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط خاص استان در مشکل سیلاب ما درخواست افزایش این تسهیلات را داده ایم.

چنگلوایی اضافه کرد: پرداخت خسارت بلاعوض  برای اولین بار در سطح استان صورت می گیرد پیش از این به ازای هر نفر ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می شد پس احنمال وجود نواقص در پرداخت وجود دارد.

وی به فرم هایی که جهت اخذ خسارت باید  توسط بهره برداران پر شود نیز اشاره نمود  تصریح کرد: باید برای هر خسارت مستند سازی شود تا افراد سیل زده بدون هیچ مشکلی تسهیلات بلاعوض را دریافت نمایند.

چنگلوایی از معاونین و مدیران خواست با توجه به نیاز فرم های ابلاغی به اطلاعات جزئی تر در زیر بخش های مختلف فرم های دقیق تری را تهیه کنند همچنین آموزش به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و کارشناسان مربوطه که به تعیین میزان خسارت می پردازند دیگر درخواست رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بود.    

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.