jahad_header (5)

کاهش مصرف سموم با مدیریت تلفیقی آفات و بیماری یونجه در آبادان

کاهش مصرف سموم با مدیریت تلفیقی آفات و بیماری  یونجه در آبادان

دوره آموزشی ترویجی مدیریت تلفیقی آفات و بیماری های یونجه در شهرستان آبادان  برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان از برگزاری دوره آموزشی ترویجی مدیریت تلفیقی آفات و بیماری های یونجه خبر داد و گفت:  هدف از اجرای این برنامه کاهش مصرف سموم در ازای بکارگیری سایر راهکارهای ارائه شده در آن از جمله حمایت از دشمنان طبیعی آفات است.

حسن دشتی نژاد افزود: در این برنامه مدیریتی، سموم به مقدار کم و بطور اختصاصی انتخاب و مصرف می شود

وی ادامه داد: شناسایی و کنترل به موقع آفات و بیماری ها در مزارع یونجه یکی از عوامل موفقیت در کشت و نگه داری مزارع یونجه می باشد که می تواند در افزایش عمر مفید گیاه تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

دشتي نژاد ادامه داد: بررسی یونجه زار از نظر وجود گونه های آفات يا بيماريها و مدیریت اصولی آن ها می تواند به طور چشمگیری از کاهش عملکرد ناشی از حمله آنها جلوگیری کند.

وی تصریح نمود: از آفات و بیماری های مهم یونجه می توان به سرخرطومی برگ یونجه، سرخرطومی ریشه یونجه، سن گل خوار یونجه، سوسک شاخک بلند، شته یونجه، سن سبز یونجه، کرم برگخوار یونجه و زنبور بذر خوار یونجه  اشاره کرد، برخی  از این بیمارگرها و یا آفات، تعداد چین‌های برداشتی محصول را محدود کرده و از این طریق خسارت وارد می‌کنند.

 

دشتی نژاد اظهار داشت: این دوره آموزشی یک روزه توسط مرکز خدمات جهاد کشاورزی غیر دولتی ۱۱۵ برگزار گردید و ۱۵ نفر روز در این دوره آموزشی یک روزه در روستای ابودهن  اروند کنار شرکت داشتند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.