jahad_header (5)

کاهش سایز مرغ در خوزستان مطابق با استانداردهای جهانی

کاهش سایز مرغ در خوزستان مطابق با استانداردهای جهانی

 مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:کاهش سن جوجه از ۴۳ روزگی به ۳۸ روزگی ضریب تبدیل را از ۲ و یک دهم به یک و هفت دهم کاهش خواهد داد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مدیر امور طیور سازمان در جلسه کارگروه تولید مرغ سایز با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل کمیته تخصصی تولید مرغ سایز در استان ها گفت: این سیاست با توجه به بازارپسندی، عدم کشش بازار کنونی با توجه به واحدهای مرغداری فعال، نیاز به صادرات جهت فعال ماندن واحدهای مرغداری اتخاذ شده است.

ایرج آصفی افزود: افزایش کیفیت ، کاهش مصرف نهاده های خوراکی، کاهش هزینه تولید از اهداف مهم این طرح است .

وی اضافه کرد: کاهش سن جوجه از ۴۳ روزگی به ۳۸ روزگی ضریب تبدیل را از ۲ و یک دهم به یک و هفت دهم کاهش خواهد داد

آصفی با اشاره به کارهایی که در چند سال اخیر در خصوص توسعه مرغ نژاد آرین در سطح کشور در حال انجام است تصریح نمود: بیشترین وزن مرغ نژاد آرین که در ۳۸ تا ۴۰ روزگی بدست می آید ۲ کیلوگرم می باشد در حالیکه وزن استاندارد مرغ در بازارهای جهانی یک کیلو و صد گرم تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم می باشد.

وی ادامه داد : در حال حاضر هزینه تولید مرغ مادر و گوشتی افزایش یافته و یکی از راه حل این مشکل صادرات است که استان خوزستان با توجه به موقعیت مرزی که با کشورعراق دارد می تواند از این فرصت استفاده نماید.

آصفی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند ظرف هفته های آینده اظهار داشت: میزان جوجه ریزی متناسب با نیاز استان از این طریق قابل کنترل خواهد بود.   


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.