jahad_header (5)

کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات زراعی در ایستگاه خوزستان

 کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات زراعی در ایستگاه خوزستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان  جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان با اشاره به برگزاری هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان گفت: ۹ مهرماه این کاروان ترویجی در ۲۹ شهرستان استان برگزار خواهد شد.

سید یعقوب هاشمی افزود: بسیج گسترده محققان، کارشناسان و مروجان کشاورزی برای حضور در عرصه های تولید محصولات کشاورزی برقراری ارتباطات ، پاسخگویی به سوالات ، ابهامات و مسئله یابی و راهکارهای علمی و فناورانه برای حل آنها از اهداف این کاروان است.

وی اظهار داشت: از رویکردهای این کاروان می توان به رسوخ دانش و فناوری از طریق پیاده سازی در نظام نوآوری در بخش کشاورزی، ارتقاء بهره وری آب سبز، تمرکز بر زراعت در دیمزارها، جران خلاء عملکرد مزارع کشاورزان با افزایش ضریب نفوذ دانش، ارتقاء بهره وری آب و منابع تولید، توسعه و جایگزینی کشت گیاهان پاییزه، توسعه، جایگزینی و تنوع بخشی کشت دانه های روغنی، اصلاح و مدیریت کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه بیمه و مدیریت مخاطرات و تاب آوری اشاره کرد.

هاشمی ادامه داد: کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات زراعی، ارائه دهندگان خدمات مکانیزه کشاورزی ، مددکاران ترویجی و تسهیلگران روستایی ، مدیران عامل تشکل های روستایی و کشاورزی از مخاطبان این کاروان هستند.

وی تصریح کرد: این برنامه با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی ، مدیریت آب وخاک، صندوق بیمه کشاروزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، تعاون روستایی ، مراکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و صفی آباد و روابط عمومی برگزار می شود.

هاشمی اضافه کرد: پیش بینی می شود حدود ۱۵۰۰ نفر روز آموزش های لازم را فرا بگیرند.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.