jahad_header (5)

​چهارمین جشنواره استانی شکرانه برداشت چای ترش در خوزستان برگزار می شود

چهارمین جشنواره استانی شکرانه برداشت چای ترش در خوزستان برگزار می شود
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: چهارمین جشن شکرانه برداشت چای ترش۱۹ آبان ماه در روستای علوه شهرستان کارون برگزار خواهد شد. 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد حسنی نسب مدیر امور باغبانی سازمان ضمن اعلام این خبر گفت:  هدف از برگزاری این جشنواره، ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند بابت تولید و برداشت محصول پر برکت، ایجاد فضای مفرح و شاد، تبیین ظرفیت های کشاورزی بخصوص گیاهان دارویی منطقه، انتقال دانش فنی و آموزش بهره برداران، دریافت مسائل و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، عرضه مستقیم محصول و کمک به بهبود و تکمیل حلقه های زنجیره ارزش محصول می باشد.
وی در ادامه افزود: در این جشنواره علاوه بر آشنایی شرکت کنندگان با فضای کشت و کار چای ترش، حضور در مزارع و آشنایی با نحوه برداشت محصول، غرفه های عرضه مستقیم محصول چای ترش و فرآورده های جانبی، عرضه محصولات مختلف کشاورزی، نهال، گل و گیاه و صنایع دستی نیز برپا خواهد شد.
مدیر امور باغبانی سازمان با بیان این مطلب که طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر است از ابتدای روز کارگاههای آموزشی ترویجی برای بهره برداران و برپایی نمایشگاه برگزار شود اظهار کرد: همچنین برنامه های جذاب و مفرح برای خانواده ها نظیر اسب سواری، قایق سواری، پاراگلایدر سواری، بازیهای محلی، نقاشی و برگزاری جشنواره فرهنگی با حضور مسئولان استانی، متخصصان و هنرمندان استان نیز از دیگر ببرنامه های این جشنواره خواهد بود.
حسنی نسب در ادامه تصریح کرد: این جشنواره با حضور و مشارکت ارگانها و ادارات مختلف استانی و شهرستان و با محوریت فرمانداری شهرستان کارون، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار می گردد.
لازم به ذکر است، این جشنواره با حضور مسئولان استانی و محلی و مشارکت عمومی مردم در روستای علوه شهرستان کارون برگزار خواهد شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.