jahad_header (5)

چتر خدمات بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر سر مناطق سخت گذر عشایری

چتر خدمات بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر سر مناطق سخت گذر عشایری

بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایری احمد فداله دزفول در برابر بیماری های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان ایمن می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رزمایش خدمات رسانی دامپزشکی استان در احمد فداله شهرستان دزفول با حضور معاون سلامت دامپزشکی استان، معاون فرمانداری ویژه دزفول، مسئول قرارگاه

محرومیت زدایی بخش شیهون و روسای ادارات دامپزشکی شهرستانهای دزفول،شوش، اندیمشک، اندیکا، لالی و مسئولین شهرستانی در اداره دامپزشکی دزفول

آغاز گردید.

معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و حیوان گفت: در راستای اهداف سازمان دامپزشکی کشور در خصوص پاک سازی مناطق سخت گذر و کم برخوردار مناطق عشایری کشور و ایجاد منطقه عاری از بیماری، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با یک برنامه ریزی مشخص سالیانه نسبت به ارائه خدمات بهداشتی به عشایر اقدام می نماید.

اسدی افزود: کوچ بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک در فصل کوچ به منطقه احمد فداله و برای حفظ سرمایه عظیم دامی عشایر ، ۳۰ نیرو متخصص واکسیناتور فنی استان به مدت ۱۰ شبانه روز اقدام به ایمن سازی و واکسیناسیون دام ها موجود در منطقه بر علیه بیماری های تب مالت، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری اقدام می نمایند.

 

وی هدف از اجرای این رزمایش را ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی به دورترین نقطه عشایری استان عنوان و اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته می توان در طی ۱۰ شبانه روز به اهداف از پیش تعیین شده خود که در اولویت ایمن سازی دام های سبک در منطقه علیه بیماری های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان است رسید.

اسدی اضافه کرد:  ما معتقدیم واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند از بروز بیماری جلوگیری نماید لذا دوره های آموزشی و ترویجی به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان نیز صورت می پذیرد.

وی تصریح نمود: با هدف و رویکرد کنترل بیماری های دامی و مشترک در مناطق عشایری می توان به رونق صادرات کالاهای کشاورزی در حوزه دامپزشکی نیز کمک کرد تا توسعه پایدار در مناطق محروم و بواسطه آن تقویت جمعیت سرمایه دامی در این مناطق نیز فراهم شود.

در ادامه معاون فرماندار ویژه شهرستان دزفول با اشاره به اینکه به واسطه این طرح

های خدمت رسانی موجبات دلگرمی عشایر ایجاد می گردد اظهار داشت: می توان به کمک دامپزشکی استان حافظ سرمایه و رونق اقتصادی در منطقه شیهون دزفول باشیم.

سرهنگ محتشمی فر مسئول قرارگاه محرومیت زدایی بخش شیهون دزفول نیز با اشاره به اینکه اگرروحیه بسیجی در کارکنان دامپزشکی استان نبود این اتفاق رخ

نمی داد افزود: جای تشکر و سپاس گذاری ویژه از دامپزشکی استان دارد که با تمام توان خود نسبت به ارائه خدمات بهداشتی به عشایر اقدام می نمایند.

وی تصریح نمود: اگر این خدمات نباشد ما شاهد مهاجرت هستیم که این امر تبعات اقتصادی و اجتماعی خاص خود را دارد.

 

شایان ذکر است این رزمایش به مدت ۱۰ شبانه روز از ۹ آذر ماه سالجاری در بخش شیهون دزفول با بکارگیری ۳۰ نیرو متخصص فنی دامپزشکی استان با نام

بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) آغاز گردید.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.