jahad_header (5)

پیش بینی 50 هزار هکتار کشت پاییزه در اندیمشک

پیش بینی ۵۰ هزار هکتار کشت پاییزه در اندیمشک

 

مدیرجهادکشاورزی اندیمشک گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات پاییزه قرار گیرند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد جعفر آفرین اظهار کرد: در اولین جلسه ستاد فنی جهادکشاورزی اندیمشک که با حضور مسئولین ادارات تابعه و مراکز خدمات جهاد کشاورزی برگزار شد روند عقد قرارداد کشت محصولات استراتژیک گندم ،کلزا ،چغندرقند و سبزی و صیفی در سطح مراکز و تعاونی های تولیدی بررسی شد.


 وی اظهار داشت: این مراکز با عقد قرارداد کشت و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی آماده توزیع نهادهای کشاورزی هستند.


اآفرین با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیمی زیر کشت محصولات پاییزه برود، افزود: با توجه به حجم کار مراکز و لزوم بازدید و سرکشی به مزارع و کنترل و تنظیم ادوات و دنباله بندهای کشت مکانیزه از کشاورزان تقاضا می‌شود، عقد قرارداد را به روزهای پایانی فصل کشت موکول نکرده و تا فرصت باقی است به مراکز خدمات مراجعه کنند.


وی ادامه داد: در همین راستا تأمین نهاده های کشاورزی شامل بذر گندم،بذرکلزا و انواع کودهای شیمیایی تأمین و پیش بینی شده که با شروع روند کشت حمل و توزیع خواهد شد.


آفرین تصریح کرد: مراکز خدمات جهادکشاورزی آماده ارائه خدمات هستند و اتحادیه تعاونی روستایی، به همراه ۶ مرکز خصوصی آماده توزیع نهاده های کشاورزی هستند.

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.