jahad_header (5)

پیشگیری از ورود عوامل خسارت زای گندم به خوزستان با ضدعفونی کمباین ها

 

پیشگیری از ورود عوامل خسارت زای گندم به خوزستان با ضدعفونی کمباین ها

بیش از یک هزار و ۲۰۰ کمباین مهاجر در گلوگاه های خوزستان ضد عفونی شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :مدیر حفظ نباتات سازمان گفت: یک هزار و ۲۷۴ کمباین مهاجر در سه گلوگاه خوزستان ضدعفونی شدند.

محسن حسنی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم مبارزه با عوامل خسارت زا پیشگیری از ورود آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز قرنطینه ای به خوزستان است افزود: با توجه به اینکه سالانه حدود دو هزار کمباین در فصل برداشت غلات و کلزا از استان های مختلف و به ویژه استان فارس به خوزستان وارد می‌شود  ممکن است، عوامل خسارت‌زایی که در استان وجود ندارد مانند سیاهک هندی، سیاهک پاکوتاه ، گل جالیز و ... منتقل شود، که بدین منظور همه ساله در ابتدای فصل برداشت محصول، در ورودی‌های استان، پست قرنطینه ضدعفونی کمباین برقرار شده و کمباین های مهاجر ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ماموران اجرایی و دستگاه‌های سمپاش در سه گلوگاه ورودی خوزستان مستقر شدند اظهار داشت: ۲۹۰ کمباین در ایستگاه زیدون، ۵۵۵ کمباین در ایستگاه خیرآباد،۱۷۶ دستگاه در ایستگاه هندیجان و ۲۵۳ دستگاه در گلوگاه اندیمشک با نظارت ماموران حفظ نباتات مستقر در گلوگاه‌ها ضدعفونی شده و برچسب ضدعفونی روی آنها الحاق شده است؛ همچنین کمباین‌های ورودی به شهرستان‌ها توسط ماموران حفظ نباتات بررسی و از ضدعفونی شدن آنها اطمینان حاصل می‌شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.