jahad_header (5)

پیشگیری از تب برفکی سویه SAT-2 با کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی

پیشگیری از تب برفکی سویه SAT-۲  با کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی

رئیس اداره دامپزشکی آبادان  گفت: یکی از مهم ترین راههای کنترل و پیشگیری از تب برفکی سویه SAT-۲ تشدید کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی می باشد به صورتیکه بدون اخذ مجوز قرنطینه بهداشتی دامپزشکی به هیچ عنوان نباید اجازه تردد دام در مناطق مرزی صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: جلسه ستاد پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی SAT-۲ به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان و با حضور روسا و کارشناسان ادارات دامپزشکی، محیط زیست و جهاد کشاورزی و نماینده فرماندهی انتظامی آبادان در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار گردید.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان ضمن اشاره به تاریخچه بیماری تب برفکی سویه SAT-۲ و علائم بیماری در دام های سبک وسنگین گفت: یکی از مهم ترین راههای کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری تشدید کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی می باشد به صورتیکه بدون اخذ مجوز قرنطینه بهداشتی دامپزشکی به هیچ عنوان نباید اجازه تردد دام در مناطق مرزی صورت پذیرد.

محمد فخری زاده همچنین با اشاره به مبادی ورودی شهرستان آبادان تصریح نمود: ورود دام به

شهرستان می بایست تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت پذیرد.

فخری زاده اظهار داشت: در صورت وقوع بیماری در واحدهای اپیدمیولوژیک امکان سرعت اشاعه بیماری در سایر واحد ها نیز وجود دارد که می بایست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعا به اداره دامپزشکی آبادان گزارش شود تا اصول بیوسکوریتی را در واحد مشکوک اعمال نمایند.

وی بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای پرورش تاکید و اضافه کرد: : فعال نمودن حوضچه های ضدعفونی، آهک پاشی اطراف محوطه دامداری، کم کردن تردد در واحدهای پرورش و جلوگیری از افراد متفرقه به همراه ضد عفونی نمودن مرتب وسایل موجود در واحدهای دامداری از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی سویه SAT-۲ می باشد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.