jahad_header (5)

پیشگیری از بیماری تب دانگی در دزفول

پیشگیری از بیماری تب دانگی در دزفول

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: کارگاه آموزشی معرفی پشه آئدس و بیماری تب دانگی با حضور کارشناسان پهنه و همکاران ستادی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بهروز قمرزاده با توجه به ورود پشه آئدس به کشور و بیماری حاصل از نیش این پشه گفت: در این کارگاه از نحوه ی پیشگیری ، آگاه سازی و علائم و نشانه های این بیماری ها و نحوه ی برخورد با این بیماری ، اطلاعات و آموزش هایی به شرکت کنندگان داده شد.

 

 وی افزود: بیماری ویروسی تب دانگ، به وسیله گزش پشه ای به نام آئدس اجیپتی به انسان منتقل می‌شود و علائمی همچون تب بالا، سر درد شدید، درد مفاصل، استخوان ها و عضلات، درد پشت چشم و بی اشتهایی و استفراغ و راش های پوستی به همراه دارد.

 

 قمرزاده ادامه داد: این پشه می تواند در هر ظرف یا جایی که مقداری آب جمع می شود مانند لاستیک، قوطی کنسرو، قایق، ظروف آب زیر کولر و ظروف آب زیر گلدان، مخازن آب بدون درب و ... تخم گذاری کند.

 

 وی از شرکت کنندگان در این کارگاه خواست به منظور ارتقای سطح آگاهی، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی مردم درخصوص بیماری‌های منتقله از پشه آئدس و راه‌های پیشگیری از آن با جدیت تمام تلاش کنند تا از شیوع ‌جلوگیری شود.

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.