jahad_header (5)

پیشگیری از انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

پیشگیری از انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

اداره دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان شادگان درخصوص مراقبت فعال از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تالاب شادگان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت : با توجه به احتمال وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و با توجه به اینکه شهرستان شادگان از لحاظ جغرافیایی در محلی واقع گردیده که این بیماری می تواند تهدید جدی به حساب آید یکی از مهمترین راه های انتقال بیماری از طریق مهاجرت پرندگان آلوده مهاجر وحشی میباشد که در این راستا  بازرسی و بررسی ها امر مهمی تلقی میگردد.

هاشمی اظهار داشت :به همین دلیل بازدید مشترک از تالاب شادگان توسط اداره دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان شادگان صورت گرفت و از مراکز تجمع پرندگان وحشی در تالاب بازدید بعمل آمد و هر گونه علائم مشکوک درخصوص بیماری و تلفات ناگهانی بررسی گردید.

وی ادامه داد : شهروندان عزیز از خرید مرغ زنده و غیر بهداشتی و گوشت پرندگان شکار جداً خودداری نمایند و از مکان های بهداشتی عرضه مرغ کشتار روز مایحتاج مورد مصرف خود را تهیه

نمایند همچنین  از شهروندان درخواست میشود در صورت مواجهه با تلفات غیر عادی در پرندگان بومی مهاجر سریعا مراتب را به اداره دامپزشکی جهت بررسی بیشتر و اقدامات قرنطینه ای – بهداشتی گزارش دهند .

هاشمی تصریح نمود : خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از گزارش تلفات مشکوک و علائمی درخصوص بیماری آنفلوانزا در منطقه گزارش نگردیده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.