jahad_header (5)

پیشگیری از آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما در خرمشهر و آبادان

 

پیشگیری از آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما در خرمشهر و آبادان

 

مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور از نخیلات خرمشهر و آبادان بازدید کرد

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور از  روند تله گذاری آفت  قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما در نخلستانهای  شهرستان خرمشهر و آبادان بازدید کرد.

مسائلی چون نحوه تله گذاری نحوه ردیابی چشمی، جدید ترین توصیه های فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص تله گذاری، بررسی وضعیت نخیلات از نظر آفات چوبخوار، زمان مناسب و روش  جداسازی پاجوش ها 

شرایط تله گذاری موثر، تجارب سالهای گذشته در خصوص تله گذاری موفولوژی حشره در استانهای آلوده، آلودگی کشور  همسایه (عراق) و لزوم رعایت شرایط قرنطینه در حاشیه این بازدید مطرح شد.

در سال گذشته ۳ هزار هکتار ردیابی چشمی و ۵۰۰ هکتار تله‌گذاری در شهرستان خرمشهر صورت گرفته از ابتدای سال جاری نیز ۱۰۰ هکتار ردیابی به وسیله تله های سطلی محتوای فرمون جنسی انجام شده است همچنین کارگذاری ۳۵۰ هکتار تله فرومونی در آبادان از سال گذشته در حاشیه بهمنشیر در حال انجام است و پایش آفت به صورت چشمی در ۵۶ هکتار از نخیلات این شهرستان انجام شده و در حال استمرار است.

 

سرخرطومی حنایی خرما مخرب‌ترین آفت نخل خرما است که از اواسط دهه ۸۰ این آفت در كشورهای خاورمیانه بر روی درختان خرما گزارش شد

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.