jahad_header (5)

پایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اخلاق است99/06/29

پایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اخلاق است

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه اسلام دین اخلاق محوری است گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران ریشه و منشا اخلاقی دارند .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور رئیس سازمان، معاونان و مدیران مربوطه سی و چهارمین جلسه کار گروه ارتقا سلامت نظام اداری و صیانت از حقوق شهروندی برگزار شد.

کارشناس ترویج اداره بازرسی سازمان در این جلسه گفت: مبارزه با فساد یک مسئله جهانی است و اصل مشکل،  مبارزه با فساد نیست بلکه در روش های مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام والمسلمین مروج افزود: ۴ قانون عمده مبارزه با فساد در کشور وجود دارد قوانین قبل از وقوع فساد ،نظارت بر اجرای فعالیت هایی که منجر به فساد می شود ،فعالیت های بعد از وقوع فساد(مجازات ) و نظارت مستمر از ابتدا تا انتهای فعالیت هایی که منجر به وقوع فساد می شود .

وی به اصل ۴ قانون اساسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این اصل از قانون  اساسی تمام قوانین و مقررات اعم از مدنی ،اجرایی ،مالی،اقتصادی و ...باید بر اساس موازین اسلامی باشد.

مروج اضافه کرد: روحیه مطالبه گری مردمی در مبارزه با فساد و حمایت از سازمان های مردم نهاد باید افزایش یابد همچنین از گرایش های سیاسی ،جناحی،قومیت گرایی و منفعت گرایی در مبارزه با فساد پرهیز شود.

وی با بیان اینکه قوانین ضعیف ،کهنه و ناکافی نیز باید تغییر یابد تصریح نمود: نظارت های محسوس و دقیق بر حسن اجرای قوانین و بهره گیری از فناوری های جدید باید افزایش  و نقش عوامل انسانی  باید کاهش یابد.

رئیس سازمان نیز در این جلسه گفت:سلامت نظام اداری بر همه تکلیف است و کارکنان دولت طبق قوانینی که تعیین شده هم از سلامت نفس برخوردار می شوند و هم حق ارباب رجوع را به جا می آورند

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه اسلام دین اخلاق محوری است افزود: قوانین جمهوری اسلامی ایران ریشه و منشا اخلاقی دارند .

وی بر استمرار جلسات کار گروه سلامت اداری تاکید و تصریح نمود: وزارت جهاد کشاورزی از این حیث باید در بالاترین مرتبه قرار بگیرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.