jahad_header (5)

پایش و مراقبت از واحد پرورش ماهی خاویاری در شهرستان گتوند

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند گفت: نمونه برداری در جهت رصد و پایش بیماری ها، در مرکز پرورش ماهی خاویاری گتوند اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، هادی احمد فخر الدین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند در گفت: همزمان با حضور رئیس و کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان استان در سطح شهرستان، رصد و پایش بهداشتی بیماری های آبزیان در مرکز پرورش ماهی خاویاری شهرستان گتوند اجرا شد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند در ادامه گفت: در این بازدید از مرکز رصد و پایش بیماریهای ویروسی نمونه برداری های لازم انجام و و این نمونه ها برای انجام آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه مرجع منطقه ایی دامپزشکی استان خوزستان ارسال شدند.

وی همچنین افزود: همچنین توصیه های بهداشتی و قرنطینه ایی در خصوص مقابله و پیشگیری از بروز انواع بیماریهای آبزیان با حضور مدیر، پرسنل و مسئول فنی بهداشتی مرکز پرورش ماهیان خاویاری شهرستان گتوند توسط رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی خوزستان ارائه گردید.

احمدفخرالدین در پایان تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، انجام ضد عفونی آب ورودی و خروجی به مزارع، تامین بچه ماهی مورد نیاز با مجوزهای بهداشتی از سوی دامپزشکی مهم ترین راه کنترل و پیشگیری از وقوع بیماریهای آبزیان به ویژه بیماریهای ویروسی در صنعت پرورش آبزیان محسوب می گردد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.