jahad_header (5)

پایش و رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در آبادان

 

پایش و رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در آبادان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان از انجام مستمر رصد و پایش زیست گاه های پرندگان مهاجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: محمدفخری زاده رئیس اداره دامپزشکی آبادان  با بیان اینکه  پرندگان آبزی و کنار آبزی همه ساله در زمستان از مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور در کنار منابع آبی این شهرستان فرود می آیند گفت: اکیپ هایی از سوی دامپزشکی و محیط زیست این شهرستان تشکیل شده و هم اکنون کار پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر در کنار آبگیرهای آبادان در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: هدف از انجام پایش های مشترک، اهمیت فوق العاده آن در شناسایی هر چه سریعتر کانون احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می باشد.

فخری زاده با بیان این که خوشبختانه تاکنون مورد تلفات مشکوکی در این دسته از پرندگان مشاهده نشده و زیستگاه های پرندگان مهاجر شهرستان عاری از بیماری مذکور هستند اظهار کرد: شهروندان گرامی جهت سلامت خود و عزیزانشان صرفاً مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه و در صورت بروز هر گونه تلفات مشکوک درطیور بومی و پرندگان مهاجر به اداره دامپزشکی آبادان اطلاع رسانی کنند.

شایان ذکر است بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماریهای مشترک بین انسان و طیور با عامل ویروسی است که در صورت رخداد علاوه بر مخاطرت جدی برای جمعیت طیور ، برای انسان نیز بسیار خطرناک بوده و حتی می تواند منجر به مرگ در انسان شود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.