jahad_header (5)

پایش بیش از 17 هزار هکتار نخلستان علیه آفت سرخرطومی حنایی

 

پایش بیش از ۱۷ هزار هکتار نخلستان علیه آفت سرخرطومی حنایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: از خرداد سال گذشته  تا کنون ۱۷ هزار و ۹۷۵ هکتار پایش چشمی علیه  آفت سرخرطومی حنایی  صورت گرفته است.

 

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با توجه به قابل‌تشخیص نبودن علائم اولیه حمله آفت سرخرطومی حنایی به نخیلات، در مراحل اولیه آلودگی، پایش مشاهده‌ای از طریق گوش دادن به صدای تغذیه لاروها، حس کردن بوی ترشیدگی، خشک و سفید شدن برگ وسط تنه جوش و پاجوش انجام می‌شود.

 

وی افزود:همچنین مشاهده فضولات لاروی و شیره فرورفته در قاعده برگ‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در کنار نصب و پیگیری تله‌های فرومونی سطلی این پایش توسط نخلداران باید به‌طور مستمر انجام شود.

دشتی‌نژاد ادامه داد: از خرداد سال گذشته  تا کنون ۱۷ هزار و ۹۷۵ هکتار پایش چشمی و ثبت نقاط جغرافیایی پایش شده توسط ۴ اکیپ پایش  این مدیریت انجام می‌شود.

 

دشتی نژاد اضافه کرد: همچنین با توجه به اعلام فائو در خصوص این آفت به عنوان تهدید غذایی جهانی ، در این راستا آموزش چهره به چهره و انفرادی و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی برای ۱۰۰۰ نفر روز در باره ممنوعیت انتقال پاجوش و نحوه تشخیص آفت توسط کارشناسان انجام شده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.