jahad_header (5)

واکسیناسیون ۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در دزفول

واکسیناسیون ۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در دزفول

رزمایش جهادی خدمات دامپزشکی در دزفول برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول  گفت: به مناسبت ۴ خرداد ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در قالب مانور جهادی در روستای فضیلی بخش چغامیش به اجرا در آمد.

محسن ورجاوند افزود: به منظور  ارائه خدمات سریع و ضربتی دامپزشکی و با مشارکت نیروهای جهادی و هماهنگی بین بخشی توسط بخشدار چغامیش کلیه خدمات بهداشتی رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون بیش از ۳هزار نوبت سر دام سبک برعلیه بیماری های آبله،طاعون نشخوارکنندگان کوچک و واکسیناسیون بروسلوز در دامهای جوان، و همچنین واکسیناسیون ۱۵۰ نوبت سر دام سنگین بر علیه بیماریهای تب برفکی و بروسلوز به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با انگل های خارجی و پیشگیری از وقوع بیماری تب کریمه کنگو بالغ بر ۳هزار راس دام سبک و سنگین و ۸۰۰۰متر مربع اماکن دامی مورد سمپاشی قرار گرفتند.

ورجاوند با اشاره به همزیستی انسان و دام به ویژه در مناطق روستایی شهرستان و اهمیت آموزش دامداران و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت از حیوانات اهلی، اظهار داشت: در همین راستا دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای مشترک برای دانش آموزان در این روستا تشکیل شد.

وی تصریح نمود: مشارکت نیروهای جهادی دامپزشکی و سایر ارگانهای مرتبط در ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار باعث سرعت عمل در ارائه خدمات دامپزشکی و بهداشتی میگردد که نتیجه این مهم در پیشگیری از بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان را شاهد خواهیم بود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.