jahad_header (5)

هوشیاری و پیگیری محققان و کارشناسان برای پیشگیری از آفات در مزارع گندم بنیان

هوشیاری و پیگیری محققان و کارشناسان برای پیشگیری از آفات در مزارع گندم بنیان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: : سال گذشته تجربه آلودگی گندم به بیماری زنگ گندم در استان را داشتیم و امسال با هوشیاری و پیگیری ویژه باید مانع آلودگی محصولات به آفات و بیماری شویم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه کمیته فنی گندم بنیان گفت: به دلیل سطح چند برابری طرح گندم بنیان در استان نسبت به سال قبل حجم کار بالاتری نیز صورت گرفته است.

تورج نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله داشت قرار داریم افزود : تغذیه گیاهی و آبیاری مناسب مزارع و همچنین همکاری کارشناسان مراکز تحقیقات و ارائه راهکار مناسب از سوی آنها کمک شایانی در بهبود کیفیت مزارع خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۲ سال از طرح توسعه گندم بنیان در استان اجرا شده و ۲ سال دیگر باقی مانده و هرآنچه در طرح پایلوت اجرا شده باید به مزارع منتقل شود تا باعث افزایش تولید گردد.

نوروزی به پایش دقیق  عوامل زیان رسان در مرحله داشت نیز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته تجربه آلودگی گندم به بیماری زنگ گندم در استان را داشتیم و امسال با هوشیاری و پیگیری ویژه باید مانع آلودگی محصولات به آفات و بیماری شویم.

مدیر طرح گندم بنیان نیز در ادامه جلسه گفت: وجود علف های هرز و عدم کارنده مناسب برای کشت روی پشته  دو مشکل مهم طرح گندم بنیان در دو سال بوده است.

رقیه سلطانی با اشاره به پلاتفرم های اجرا شده در شهرستان های شوش و دشت آزادگان  افزود: یکی از مشکلات مهم کشت دیر هنگام توسط کشاورزان بود و باید با تغذیه مناسب جبران این مشکل صورت گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از سناریوهایی که در پلاتفرم شهید بهشتی اجرا شد کشت کلزا  به جای کشت ماش بود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.