jahad_header (5)

هم افزایی و تعامل بین بخش های مختلف کشاورزی خوزستان

هم افزایی و تعامل بین بخش های مختلف کشاورزی خوزستان

اولین جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: به منظور هم افزایی، هماهنگی و تعامل در اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، اولین جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی در استان برگزار گردید.

رییس سازمان در این نشست گفت: رئوس کلی برنامه هفتم توسعه که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده  و شامل دو محور مهم خودکفایی  حداقل۹۰ درصدی در کالاهای اساسی و اقلام غذایی با حفظ ذخایر  و رشد اقتصادی ۸ درصدی به صورت مستمر در سال های اجرای برنامه می باشد.

سید رحمت ا... پریچهر افزود: با توجه به وجود تحریم های ظالمانه چند سال اخیر ، بخش کشاورزی در رشد اقتصادی نقش پررنگی داشته است و عقب ماندگی سایر بخش ها را جبران کرده است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی  یکی از بخش هایی است که متکی به خود است و وابسته به خارج نیست بنابراین مدیران حوزه ها باید بر اساس برنامه وزیر محترم،  برنامه استانی خود را ارائه دهند

پریچهر با بیان اینکه افزایش میزان خودکفایی در تولید  گندم در استان نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود تصریح نمود: تولید یک و نیم میلیون تن محصول در سال جاری برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۵۰ درصد نیاز به مرغ در استان تولید می شود و اقدام قابل توجهی در سال های قبل انجام نشده  اضافه کرد: مجوز ۲۰ میلیون قطعه در حال صدور است که به صورت زنجیره در نظر گرفته شده است.

پریچهر اظهار داشت: روزانه ۳۵ تا ۴۰ تن تخم مرغ نیز از استان های دیگر وارد خوزستان می شود که باید تولید در این قسمت نیز به صورت زنجیره تولید انجام می گردد.

وی تصریح نمود: ۴۰  تا ۴۵ درصد گاومیش های کشور در استان وجود دارد که در این خصوص  بایستی برای دورگ گیری  با گاومیش های اصلاح شده ایتالیایی برنامه ریزی شود.

پریچهر ادامه داد: با اشاره به اینکه با وجود تولید حدود ۱۷ میلیون تن محصول کشاورزی از نظر صنایع تبدیلی و تکمیلی  در کشور رتبه مناسبی نداریم  

وی با بیان اینکه در بعضی ازمناطق مهم تولید خرما کارگاه متناسب با میزان تولید وجود ندارد و خرما باید به شهرهای دیگر ارسال شود اظهار داشت: با وجود تولید ۲۵۰ هزار تن خرما در استان، نقش استان در صادرات باید بیش از پیش  پررنگ شود.

استفاده از گونه های مختلف وجدید دام بخصوص بزهای سانن و نجدی متناسب با مناطق استان ، صنعتی کردن دامداری ها ، ایجاد کمیته سرمایه گذاری  برای جلوگیری از بوروکراسی های اداری ، پایانه های صادراتی ، ارتقاء کیفی محصولات تولیدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.