jahad_header (5)

همکاری هرچه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز99/09/11

 

همکاری هرچه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

تفاهم نامه همکاری مابین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به انعقاد رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منعقد شد.

مشاور رییس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذا گفت: این تفاهم نامه در راستای پیشگیری و کنترل بیماری ها و عوامل  خطر مرتبط می باشد.

ژاله کریمی نژاد افزود: از جمله اهداف بلند مدت این تفاهم نامه می توان به ترویج و فرهنگ سازی مصرف محصولات گواهی شده و ارگانیک کشاورزی ، منابع طبیعی ، دام و طیور، سرمایه گذاری مورد نیاز جهت امور تحقیقاتی و نظام نوین ترویج و انتقال فناوری ، ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان ، فراهم نمودن امکانات مصرف بهینه سموم ، دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی و استفاده بیشتر از کودهای آلی ، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، واکسیناسیون دام های سبک و سنگین تآمین امنیت غذایی ، کنترل کیفی تولیدات و فرآورده های کشاورزی و .... اشاره نمود.

وی همچنین حمایت از برنامه های کنترل مواجهه شغلی کشاورزان با عوامل زیان آور شغلی ، کنترل آلاینده ها، باقیمانده سموم ، کودهای شیمیایی و فلزات سنگین در محصولات زراعی ، باغی ، گلخانه ای و تولیدات دامی، همکاری در تدوین و اجرای برنامه استانی پیشگیری و کنترل مقاومت ضد میکروبی، مشارکت موثر در تدوین و اجرای برنامه جامع سلامت استان، همکاری مشترک به منظور تقویت زیر ساخت ها و منابع مورد نیاز هریک از طرفین در مجامع استانی و ملی برای مقابله با بیماری های غیر واگیردار و اپیدمی های بیماری های شایع و نوپدیده نظیر کرونا ویروس و ... را از جمله تعهدات مشترک دو طرف نام برد.

کریمی نژاد مدت زمان اجرای این تفاهم نامه را تا پایان برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.