jahad_header (5)

هماهنگی برای خرید تضمینی ذرت درخوزستان96/8/15

 

هماهنگی برای خرید تضمینی ذرت درخوزستان

جلسه خرید ذرت با قیمت تضمینی از طریق بورس کالا در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار گردید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با نزدیک شدن به فصل برداشت ذرت با حضور رییس سازمان، مدیران و کارشناسان سازمان ، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان و کارشناسان بورس جلسه خرید ذرت با قیمت تضمینی از طریق بورس کالا در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار گردید.

در این جلسه مدیر توسعه بازرگانی سازمان گفت: در سال جاری ۵ هزار و ۳۳ نفر در ۴۲ هزار هکتار از مزارع استان کشت ذرت را انجام دادند که طبق پیش بینی های صورت گرفته ۳۲۰ هزار تن ذرت از این مزارع برداشت خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه قیمت تضمینی ذرت از سوی دولت ۱۰ هزار و ۶۵۰ ریال اعلام شده تصریح نمود : در سال جاری ذرت ۱۴ درصد با هترولیت ۶۹۰ از کشاورزان ذرت کار خریداری خواهد شد .

رییس سازمان نیز  با اشاره به اینکه برداشت ذرت از ۲۰ آبان ماه سال جاری در شهرهای ذرت خیز استان آغاز می شود افزود: با توجه به قیمت اعلام شده ذرت در تابلوی بورس ظرف مدت ۴۸ ساعت پول کشاورز پرداخت خواهد شد.  

لازم به ذکر است خرید ذرت با قیمت تضمینی از طریق بورس برای اولین بار در سال ۹۴ در استان خوزستان به صورت پایلوت به اجرا درآمد و پس از آن در سال گذشته این طرح در استان های ذرت خیز اجرا شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.