jahad_header (5)

هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی98/11/14

هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی

اقتصاد تولید در حوزه عشایری با حوزه اقتصاد خانواده در هم تنیده است و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:رییس سازمان در جلسه شورای هماهنگی امورعشایر نقش مهم و تآثیر گذار عشایر در کمک به امنیت غذایی و تأمین مواد غذایی و مواد خام صنعتی کشور انکارناپذیر می باشد.

کیخسرو چنگلوایی افزود: علیرغم اینکه عشایر یک و نیم درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ۲۵ درصد  مواد پروتئینی در حوزه کشاورزی را تولید می کنند.

وی با بیان اینکه عشایر به تراز تجاری کشور از طریق تولیدات و تنوع تولید محصولات و جلوگیری از خروج ارز از کشور کمک شایانی می کنند تصریح نمود: ارز آوری با کمک افزایش صادرات غیر نفتی مانند سهم ۴۰ درصدی در تولید صنایع دستی از دیگر ویژگی های مهم عشایر می باشد.

چنگلوایی تفاوت کیفی در عرضه نیروی کار و افزایش تعداد دانش اموختگان در جامعه عشایری را نسبت به سال های قبل بسیار محسوس خواند و اظهار داشت: اقتصاد تولید در حوزه عشایری با حوزه اقتصاد خانواده در هم تنیده است و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی می باشد.

وی کیفیت بالای تولید محصولات  همچنین تولید محصولات گواهی و مدیریت شده را از ویژگی های بارز عشایر دانست و گفت: ۱۳ تا ۱۸ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور دسترنج عشایر استان می باشد.

چنگلوایی افزود : با وجود اینکه ۱۴۰ هزار نفر یعنی حدود ۳ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند ۱۵۰ هزار تن محصول زراعی و ۱۳ هزار تن محصول باغی را این قشر غیور تولید می کنند.

وی اداره کل امور عشایر را یکی از ادارات مهم و تاثیر گذذار عنوان کرد و تصریح نمود: در زمینه احداث و مرمت راه های دسترسی به خصوص در مناطق صعب العبور، تأمین مسکن مناسب جهت ساماندهی و اسکان عشایر ، تأمین آب آشامیدنی سالم ، کارهای زیربنایی و تأمین سوخت مورد نیاز و مایحتاج به خصوص در فصل زمستان از اقدامات بسیار مهمی است که  توسط اداره کل امور عشایر صورت گرفته است.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.