jahad_header (5)

هدایت ،حمایت و نظارت هدف اصلی تعاون روستایی

هدایت ،حمایت و نظارت هدف اصلی تعاون روستایی
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون رو ستایی کشور گفت: هدف اصلی این سازمان هدایت،حمایت و نظارت بر تعاونی ها می باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور در آیین شکرگزاری خرما با اشاره به اهمیت بهره وری تولید و کاهش ضایعات خرما گفت:میانگین عملکرد محصول خرما در جهان ۷ و هشت دهم تن در هکتار می باشد و در دنیا سعی می شود سطح زیر کشت و میزان تولید افزایش یابد.
رحمت الله پریچهر افزود: علیرغم افزایش سطح زیر کشت در کشور میانگین محصول خرما ۵ و ۸ دهم تن در هکتار است که باید به میزان جهانی نزدیک تر شویم.
وی ادامه داد: استان خوزستان با حدود ۴۱ هزار هکتار دومین استان پس از سیستان و بلوچستان است اما از لحاظ تنوع ارقام بسیار حائز اهمیت است.
پریچهر با بیان اینکه خوزستان۱۳ درصد تولید خرمای کشور را به خود اختصاص داده اظهار داشت: اغلب نخلستان های کشور کمتر از یک هکتار است و نیاز است که باغات یکپارچه تری وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه میانگین ارزش یک کیلو خرما یک دلار است تصریح نمود: اگر تولید را با استانداردهای مورد پذیرش جهانی جلو به پیش ببریم میانگین ارزش خرمای کشورمان افزایش می یابد.
پریچهر به استراتژیک بودن خرمابخصوص جهت تامین کالری جوامع در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: کشورهندوستان جز بزرگترین وارد کنندگان این محصول می باشد همچنین کشورهای اروپایی جهت کنترل رادیکال های آزاد ،سلامت و وجود آنتی اکسیدان نیز به واردات این محصول توجه ویژه ای دارند بنابراین توجه به کیفیت خرمای تولیدی بسیار مهم می باشد.
وی با بیان اینکه میزان صادرات نسبت به میزان تولید درخور و شایسته نیست اظهار داشت: کار گروه صادرات به تسهیل این امر می تواند کمک شایانی کند.
پریچهر توجه به صنایع جانبی را بسیار مهم خواند ‌و اظهار داشت: رسالت و هدف اصلی سازمان تعاون روستایی هدایت،حمایت و نظارت بر تعاونی ها می باشد و این سازمان آمادگی دارد از همه قشرهای تولیدی، بازرگانی و صنایع جانبی حمایت لازم را انجام دهد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.