jahad_header (5)

نظارت کیفی و بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر نهاده های دامی وارداتی

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان، از نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر ۸ میلیون تن نهاده های دامی وارداتی در سال ۱۴۰۱ به کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی استان ضمن اشاره به تامین ۹۰ درصد از نهاده های دامی کشور از طریق استان خوزستان، و تاکید بر اهمیت نظارت و پایش های بهداشتی در حوزه دام و طیور گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور مستمر در بندر امام خمینی (ره) از انبارهای نگهداری نهاده های دامی وارداتی، حمل و نقل، توزیع و عرضه آنها را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

وی با بیان این مطلب که طبق قانون، ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص نهاده های دامی وارداتی جهت مصرف در مراکز پرورش دام و طیور از وظایف مهم دامپزشکی است افزود: در این راستا اداره کل دامپزشکی استان در جهت رسیدن به امنیت غذایی از تمام ظرفیت استفاده خواهد کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در ادامه یادآور شد: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایشات میکروبی، در سیستم زنجیره مصرف نهاده‌های خوراک دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.