jahad_header (5)

نظارت دامپزشکی خوزستان بر ذبح و قربانی 9800 راس دام در روز عید قربان

 

نظارت دامپزشکی خوزستان بر ذبح و قربانی ۹۸۰۰ راس دام در روز عید قربان

مدیر کل دامپزشکی  خوزستان گفت: بیش از پنج هزار دام قربانی تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز عید قربان ذبح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مدیر کل دامپزشکی گفت: این اداره کل با تشکیل ۹۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار متشکل از ۱۲۰ کارشناس بهداشتی دامپزشکی به همراه ۶۰ نفر روحانی ناظر شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بر فرآیند کشتار دامهای قربانی در روز عید قربان نمود.

ناصر عسکری فرد با بیان اینکه ۹۸۰۰ هزار مورد بازدید از دام و لاشه در روز عید قربان انجام پذیرفت افزود: با انجام این نظارت‌ها، مقدار ۹۰۰کیلوگرم موارد غیر قابل مصرف لاشه دام‌ها جداسازی، ضبط و از چرخه انسانی حذف گردید

وی اذعان داشت: تعداد ۵ هزار لاشه گوسفند، بز، گاو و شتر در روز عید قربان مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت که این امر حاکی از آن است که دامپزشکی ضامن سلامت مردم در حوزه بهداشت عمومی جامعه است.

عسکری فرد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ذبح دام در کشتارگاه ها، زحمات صدا و سیما و دیگر رسانه های جمعی استان را نیز در همراه کردن مردم درداین حرکت عظیم قابل تقدیر دانست و خواستار تداوم این فرهنگ در تمامی ایام سال به خصوص در بازگشت حجاج بیت ا...الحرام، ایام محرم و دیگر مراسم شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.