jahad_header (5)

نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر 48 میلیون قطعه جوجه ریزی

نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر ۴۸ میلیون قطعه جوجه ریزی

بیش از ۴۸ میلیون قطعه جوجه با نظارت بهداشتی دامپزشکی و پایش مستمر سلامت آن ها، در مرغداری های صنعتی در سال ۱۴۰۱پرورش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان با  بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحدهای پرورشی شروع می‌شود و تا عرضه در بازارهای مصرف ادامه مییابد، افزود: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند و جهت کنترل عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

پدرام با اشاره به ۴۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان افزود: به منظور رصد و پایش سلامت و نظارت بر رعایت شرایط بهداشتی و کنترل بیماریهای حوزه طیور بالغ بر ۵ هزار مورد بازدید از مزارع پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار استان به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و یا بیماریها با تلفات بالا در سطح مرغداری‌ها و جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ها می شود و زمینه را برای ارتقای سطح تولید و استحصال گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

پدرام به مرغداران توصیه کرد، با رعایت دقیق دستورالعملهای سازمان دامپزشکی در کلیه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه یا پولت، حمل و نقل، بهینه سازی مرغداریها با شرایط مطلوب بهداشتی، واکسیناسیون پرندگان مطابق با الگوهای موجود و درمان به موقع و استفاده از داروها با نظر و مشورت دامپزشکان، موفقیت خود را در عرضه تولید و سرمایه گذاری که موجب حفظ و تقویت امنیت غذایی جامعه نیز میباشد، تضمین نمایند.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.